درّی: مدرسه اولین سطح از بدنه آموزش و پرورش برای پاسخگویی به اولیا و دانش آموزان است

تهران (پانا) - درجلسه معاونان آموزش متوسطه شهر تهران برنامه سالانه معاونت آموزش متوسطه بارویکرد مبتنی بر دوره ها ی تحصیلی، وظایف مناطق و انتظارات مدرسه ای مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

کد مطلب: ۹۶۲۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
درّی: مدرسه اولین سطح از بدنه آموزش و پرورش برای پاسخگویی به اولیا و دانش آموزان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، در جلسه معاونان آموزش متوسطه مناطق نوزده گانه که با حضور اعضای شورای معاونت آموزش متوسطه شهر تهران و معاونان متوسطه مناطق برگزار گردید پانته آ دری معاون آموزش متوسطه شهر تهران بسترسازی دستیابی به موفقیت ها و افتخار آفرینی های آتی را مرهون برنامه ریزی، هدایت و راهبری، هم افزایی و نظارت مستمر در اجرای مطلوب پروژه مهر ۹۸ با همکاری دبیرخانه های مناطق نوزده گانه دانست.

معاون آموزش متوسطه شهر تهران مدرسه را اولین سطح از بدنه ی آموزش و پرورش در مواجه شدن با اولیا و دانش آموزان معرفی نموده و بر نظم و نسخ مدرسه ای، کار گروهی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی به منظور تأمین نظر ذی نفعان به عنوان ارکان مهم برنامه ریزی در مدرسه تأکید نمود.

درادامه دری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به عنوان مبنای سیاست گذاری ها و برنامه ریزی در آموزش و پرورش درسال آتی دانست و بازخوانی، گفتگو و تحلیل، تنظیم تقویم اجرایی هر برنامه و نظارت مستمر بر فرآیند اجرای برنامه ها با استناد به ارسال شیوه نامه ی نظام مدرسه محوری را از عوامل افزایش کیفیت بخشی، اجرای مطلوب و دستیابی به اهداف پیش بینی شده در برنامه ها مورد بحث و بررسی قرارداد.

دربخش دیگری از جلسه قربانی رئیس اداره متوسطه دوره اول شهر تهران ضمن تبیین برنامه های سالانه با معرفی یک نمونه از انتظارات مدرسه ای به تدوین برنامه های مدرسه ای درقالب تعالی مدیریت مدرسه تأکید و تحلیل نتایج خردادماه ۹۸-۱۳۹۷ را ارائه نمود.

حسینی خواه رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی با تدوین برنامه های این اداره به آینده پژوهی به عنوان یکی از محورهای نو در برنامه های سال آتی اشاره نمود.

" آسیب شناسی ثبت نام سامانه ای کتب درسی و تأمین کتب دروس اختیاری ، تأمین نیروی انسانی متخصص با دعوت به همکاری از نیروهای بازنشسته لیسانس به مدت ۱۴ ساعت و غیر موظف، نظارت بر ساماندهی نیروی انسانی پژوهش سراهای دانش آموزی و گروه های آموزشی، ثبت نام دانش آموزان جامانده، تکمیل ثبت نام مدارس نمونه دولتی و فرهنگ، نظارت بر برنامه درسی هفتگی مدارس و رعایت ساعت و عناوین دروس مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، رعایت مفاد شیوه نامه مدارس بزر گسال و تنظیم جدول زمانبندی و اجرای نظارت بر مدارس دولتی ، غیر دولتی و خاص بزرگسال ( دو دوره درسال تحصیلی )، رعایت فرم هفت هدایت تحصیلی در مدارس دولتی و غیر دولتی، تنظیم برنامه درسی مکمل براساس شیوه نامه ابلاغی و نصب پوستر مربوطه در تمام مدارس به منظور اطلاع رسانی به اولیا ، برون سپاری، تکمیل ظرفیت در هنرستان های فنی وحرفه ای و کاردانش، رویداد کار آفرینی به میزبانی آموزش و پرورش منطقه ۳، " از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه بود.

درخاتمه مقرر گردید: کمیته های هدایت تحصیلی ، آمادگی دفاعی، نظارت بر بزرگسالان و مقابله با جعل، تبصره ۷۵، نظارت بر برنامه های مدارس نمونه، هیأت امنایی، کمیسیون خاص، و... درمناطق با هدف آسیب شناسی، ترمیم نقاط قابل بهبود و ارتقای کیفی تشکیل گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار