مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران:
خلاقیت و برنامهریزی راهبردی، رمز موفقیت مدارس است
تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با تأکید بر اهمیت برنامهریزی راهبردی در مدارس از مدیران خواست با خلاقیت، دانش روز و ایجاد محیطی بانشاط، زمینه رشد آموزشی و تربیتی دانشآموزان را فراهم کنند.

نشست عمومی مدیران مدارس منطقه ۵ تهران با حضور مسئولان و مدیران این منطقه و با هدف بررسی مسائل آموزشی و پرورشی مدارس برگزار شد.
این نشست با حضور حسین سنجری، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، اعضای شورای معاونین، حجتالاسلام ایرانرام، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قدس، عباس افراسیابی، رئیس بنیاد شهید غرب تهران، سرهنگ محمد رحیمی، فرمانده سپاه ناحیه قدس و جمعی از مدیران مدارس منطقه برگزار شد.
نشست با تلاوت آیاتی از کلامالله مجید توسط حبیب صداقت آغاز شد. در ادامه، حسین سنجری، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، ضمن خیر مقدم به حاضران بر اهمیت نقش مدیران مدارس در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: مدیران مدارس محور اصلی فعالیتهای آموزشی و پرورشی هستند و تلاشهای آنان تأثیر مستقیمی بر رشد و پیشرفت دانشآموزان دارد. نقش مدیر مدرسه تنها در مدیریت امور اجرایی خلاصه نمیشود، بلکه مدیران باید با ایجاد محیطی سرشار از امید، انگیزه و نشاط، فضای آموزشی و تربیتی مناسبی برای دانشآموزان فراهم کنند.
سنجری با اشاره به لزوم بهرهگیری از دانش روز در مدیریت مدارس، افزود: یک مدیر موفق کسی است که علاوه بر آشنایی با مفاهیم مدیریتی، خلاقیت و نوآوری را نیز در دستور کار خود قرار دهد. مدیریت در مدرسه تنها به اداره امور روزمره محدود نمیشود؛ بلکه یک مدیر موفق باید با برنامهریزی راهبردی، چشماندازی روشن برای آینده مدرسه ترسیم کند.
وی بر ضرورت کاهش حجم بخشنامهها و دستورالعملهای اداری تأکید کرد و گفت: مدیران باید بیشتر تمرکز خود را بر کیفیتبخشی به فعالیتهای آموزشی و تربیتی معطوف کنند. کاهش پیچیدگیهای اداری و تمرکز بر نیازهای واقعی مدارس میتواند مسیر رشد و پیشرفت دانشآموزان را هموارتر سازد.
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با تأکید بر اهمیت معنویت در فضای مدارس، بر لزوم افزایش جذابیت نمازخانهها و فضاهای پرورشی تأکید کرد و گفت: نمازخانهها باید به فضایی گرم، صمیمی و دلنشین برای دانشآموزان تبدیل شوند. این فضاها میتوانند بستر مناسبی برای تقویت ارزشهای اخلاقی و معنوی در دانشآموزان باشند. مدیران مدارس با خلاقیت و تدبیر میتوانند این فضاها را به محیطی جذاب و تأثیرگذار تبدیل کنند.
سنجری در ادامه سخنان خود بر نقش مدیران در کاهش آسیبهای اجتماعی تأکید کرد و گفت: مدرسه نهتنها مکانی برای آموزش علم و دانش، بلکه محیطی برای رشد شخصیت و تربیت اجتماعی دانشآموزان است. مدیران مدارس باید با آگاهی و شناخت دقیق از مشکلات و دغدغههای دانشآموزان، زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی را فراهم کرده و آنها را به سوی سبک زندگی سالم و سازنده هدایت کنند.
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با اشاره به اهمیت بهرهگیری از تجربه پیشکسوتان گفت: مدیران بازنشسته گنجینهای از تجربیات ارزشمند هستند و لازم است با ایجاد ارتباط مؤثر با آنها، از دانش و تجربیاتشان در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس بهرهمند شویم.
در این مراسم همچنین از زحمات محسن مطلبی، مدیر سابق آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، تقدیر شد. در این بخش، از تلاشهای وی در طول دوران مدیریت خود در راستای توسعه فضاهای آموزشی و ارتقای کیفیت فعالیتهای مدارس منطقه قدردانی شد.
در بخش پایانی این مراسم، اجرای سرود دانشآموزی توسط گروه نوای ظهور و اجرای تواشیح توسط مجتمع رضوین حال و هوای خاصی به نشست بخشید.
این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشاء و برگزاری آیین افطار به پایان رسید. نشست عمومی مدیران مدارس منطقه ۵ تهران فرصتی مناسب برای هماندیشی، تبادل تجربه و ایجاد همبستگی در راستای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش منطقه بود.
ارسال دیدگاه