مدیر پژوهش سرای دانش آموزی بصیرت یک ناحیه دو شهرری:

وبینارهای نانوفناوری؛ راهی برای آموزش پایدار و دسترسی برابر دانش‌آموزان است

شهرری دو(پانا)-مدیر پژوهش سرای دانش آموزی بصیرت یک ناحیه دو شهرری برگزاری وبینارهای نانوفناوری؛ را راهی برای آموزش پایدار و دسترسی برابر دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۵۵۳۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
وبینارهای نانوفناوری؛ راهی برای آموزش پایدار و دسترسی برابر دانش‌آموزان است

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی پسرانه بصیرت دو، ناحیه دو شهرری، در راستای اجرای برنامه عملیاتی سالیانه خود و با بهره‌گیری از توانمندی کارشناسان متخصص و متعهد، اقدام به برگزاری وبینارهای تخصصی استانی و کشوری در محورهای مختلف علوم و فناوری نانو کرده است.

بهزاد قبادی، مدیر پژوهش‌سرای بصیرت، در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «در راستای اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و سند راهبردی کشور در امور نخبگان، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به‌عنوان مراکزی علمی و پژوهشی برای شناسایی، آموزش، فراهم‌کردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان راه‌اندازی شده‌اند. پژوهش‌سرای بصیرت در ناحیه دو شهرری یکی از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی برتر است که به‌عنوان قطب استانی علوم و فناوری نانو انتخاب شده است.»

مدیر پژوهش‌سرای بصیرت افزود: «هدف از برگزاری وبینارهای مختلف در سطح استان، فراهم کردن شرایطی برابر برای آموزش هدفمند و پایدار، طرح سؤالات و راهنمایی دانش‌آموزان مناطق مختلف شهرستان‌های استان تهران است که به دلایل مختلف امکان حضور در کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و آموزش‌های تخصصی این مرکز علمی-پژوهشی را ندارند.»

قبادی همچنین به معرفی وبینارهای برگزارشده در طول سال تحصیلی توسط این مرکز پرداخت:

  • وبینار کشوری فناوری نانو و محیط زیست (پاکسازی خاک)

  • وبینار استانی آشنایی با المپیاد دانش‌آموزی نانو

  • وبینار تخصصی استانی فناوری نانو در ساخت مدارهای الکتریکی و تراشه‌های رایانه‌ای

  • وبینار تخصصی استانی آشنایی با رشته نانوفیزیک، کاربردها و فرصت‌های شغلی

  • وبینار تخصصی استانی آشنایی با دنیای نانومواد، ساختارها و کاربردها

  • وبینار تخصصی استانی نانوتکنولوژی در صنایع شیمیایی، کاتالیزورها و فیلترهای آب

  • وبینار تخصصی رشد عمیق هوش، خلاقیت و تمرکز از طریق مهارت حل مسئله

وی در پایان تأکید کرد: «تسهیل دستیابی دانش‌آموزان به یافته‌های علمی، پژوهشی و فناوری، تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و معلمان، ایجاد و تقویت انگیزه در میان آنان و هدایت دانش‌آموزان در مسابقات، جشنواره‌ها و عرصه‌های مهم علمی، فرهنگی، هنری و فناوری از جمله اهداف و رسالت‌های پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی است.»

خبرنگار : دانش آموز ،ملیکا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار