معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:
بهرهگیری از فناوریهای نوین برای تقویت حوزههای پرورشی و فرهنگی امری ضروری است
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه نیازمند تغییر نگاه عمیقتری در حوزههای پرورشی و فرهنگی هستیم، گفت: تقویت نظام آموزش و پرورش با استفاده از دانش روز و فناوریهای نوین، مانند هوش مصنوعی، میتواند به ما کمک کند تا بالغتر و اثربخشتر عمل کنیم.

سید احمد موسوی، در نشست صمیمی معاونین پرورشی و تربیتبدنی مناطق نوزدهگانه شهر تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه تجلی عشق و محبت الهی است، گفت: امام صادق (علیهالسلام) در فرمایشی گهربار به اهمیت تعادل در زندگی اشاره فرمودند که به جز ذکر خداوند متعال که هر چه بیشتر آن بهتر است، برای هر چیز دیگری اندازه و معیار وجود دارد. در این ماه مبارک، باید آداب تربیتی را مورد توجه قرار دهیم تا ناکامیهای روزمره را به موفقیتهای روحانی تبدیل کنیم. این ماه پرفروغ و آسمانی، بهترین فرصت برای تصفیه وجود و روح و از آن مهمتر، پیوند دوباره با ذات اقدس الهی است.
وی ادامه داد: با این حال، واقعیت این است که در این ایام، غفلت از اصول و ارزشهای انسانی ما را به سوی گناهان و اعمال ناپسند سوق میدهد و ممکن است ما را در معرض غضب الهی قرار دهد. بنابراین، باید همواره در پی توفیق الهی باشیم تا بتوانیم بر چالشهای زندگی فائق آییم. در این راستا، پایداری در ذکر و توسل به خداوند متعال میتواند ما را به سوی نور و حق هدایت کند.
موسوی افزود: ماه مبارک رمضان نهتنها فرصتی مناسب برای تجدید روحیه و ارزیابی خود است، بلکه زمان مناسبی برای بررسی و تحلیل دستاوردها و فعالیتهای صورتگرفته در حوزههای مختلف نیز به شمار میرود.
این مقام مسئول با اشاره به نیاز به تغییر نگاه عمیقتری در حوزه پرورشی و اجتماعی، گفت: تقویت نظام آموزش و پرورش با استفاده از دانش روز و فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی میتواند به ما کمک کند تا بالغتر و اثربخشتر عمل کنیم. همچنین باید با صبوری و آرامش، توانمندی و مهارتهای نیروی انسانی در مدارس را ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: ضرورت تقویت آموزش و پرورش در زمینه هوش مصنوعی به وضوح احساس میشود. دنیای امروز دنیای فناوری اطلاعات است و ما نمیتوانیم از قافله پیشرفتهای علمی و تکنولوژیک عقب بمانیم. هوش مصنوعی به عنوان یکی از ارکان اصلی تحولات آموزشی میتواند به ما کمک کند تا شیوههای نوینی از یادگیری و کسب مهارتهای زندگی را تجربه کنیم و به دانشآموزان این امکان را بدهیم که با ابزارهای مدرن آشنا شوند.
وی همچنین به توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس اشاره کرد و گفت: توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس از اهمیت ویژهای برخوردار است. معلمان به عنوان ارکان اصلی فرایند آموزشی باید در زمینههای مختلف علمی و تربیتی توانمند شوند تا بتوانند نقش خود را بهخوبی ایفا کنند. این توانمندسازی نهتنها شامل آموزشهای علمی و تخصصی است، بلکه باید به مهارتهای نرم مانند ارتباط مؤثر، مدیریت فرصتهای تربیتی و توانایی ایجاد انگیزه در دانشآموزان نیز توجه شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه گفتمان غالب در مناطق نوزدهگانه شهر تهران گفتمان پرورشی است، گفت: این گفتمان به معنای توجه به رشد و تعالی انسانها در ابعاد مختلف وجودیشان است. هدف آن نهتنها تجهیز دانشآموزان به علوم و فنون بلکه تبدیل آنها به شهروندانی مسئول و آگاه است که توانایی تحلیل و نقد وضعیتهای اجتماعی را داشته باشند. در این راستا، مدارس و مراکز آموزشی به عنوان کانونهای اصلی پرورش فکری و اخلاقی عمل میکنند و تلاش دارند با رویکردهایی نوین فضایی مناسب برای یادگیری فراهم آورند.
ارسال دیدگاه