معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:
حمایتهای بیبدیل رهبر معظم انقلاب فرصتی طلایی برای تحول در آموزش و پرورش است
تهران (پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با شرکت در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اشاره به کارکردهای آموزش و پرورش با تقدیر از حمایت های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، از نظام تعلیم و تربیت، نگاه ویژه رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش از نظام تعلیم و تربیت کشور و آموزش و پرورش بر حرکت در مسیر تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشبرد و ارتقاء سطح کیفی مدارس دولتی با رویکرد وفاق ملی تاکید کرد.

عبدالرضافولادوند در این مراسم که ابوی ثانی دستیار ویژه وزیر و رمضانی مشاور وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونان شهر تهران و مدیران مناطق ۱۹ گانه شهر تهران نیز حضور داشتند با اشاره به کارکردهای هفت گانه آموزش و پرورش حمایتهای مستمر وزیر آموزش و پرورش از برنامههای توسعه ای این وزارتخانه را فرصت مغتنمی برای اجرای طرحهای نوین آموزشی، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت تکریم فرهنگیان دانست و افزود: اکنون که این حمایتها در بالاترین سطح مدیریتی کشور وجود دارد باید با برنامهریزی دقیق و استفاده بهینه از منابع، گامهای مؤثری در مسیر تحول و پیشرفت آموزش و پرورش برداریم.
فولادوند پرورش انسان های معتقد به مبانی اخلاقی را مهمترین کاربرد آموزش و پرورش را مهمترین کاربرد آموزش و پرورش عنوان کرد و با اشاره به نقش آموزش و پرورش در شکل دهی به شخصیت دانشآموزان، اضافه کرد: هدف ما صرفاً انتقال دانش نیست، بلکه باید در کنار آموزش علوم مختلف، تربیت انسانهایی اخلاقمدار، مسئولیتپذیر و متعهد به اصول انسانی و اجتماعی را نیز مدنظر داشته باشیم.
وی با تاکید بر نقش اساسی آموزش و پرورش در تربیت انسانهایی با ایمان و اخلاق مدار گفت: این موضوع مهمترین کارکرد آموزش و پرورش است.
این مقام و مسئول از ایجاد روحیه نظم و پذیری، قانونمداری، آموزش سازگاری و تعاملات انسانی و اجتماعی، ایجاد روحیه مشارکت در جامعه پذیری، ارتقاء عزت نفس به دانش آموز و پرورش شخصیت دانش آموزان به عنوان دیگر کارکردهای آموزش و پرورش نام برد و ضرورت توجه به کارکردهای فوق تاکید کرد.
آشنایی با هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان دیگر کاربرد آموزش و پرورش بود که فولاوند در این خصوص با بیان اینکه هویت ایرانی اسلامی ریشه در تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین دارد و مبنای اعتقادات و ارزشهای ماست گفت: حفظ و تقویت هویت ملی و دینی دانشآموزان یکی از اولویتهای اساسی نظام تعلیم و تربیت است و باید در تمامی ابعاد آموزشی و فرهنگی مدارس مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: ما باید با استفاده از فعالیتهای پرورشی و برنامههای فرهنگی، هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان را تقویت نماییم و آنها را با میراث فرهنگی و تمدن این کشور آشنا نماییم.
تکریم فرهنگیان دیگر محور سخنان فولادوند در این آیین بود که وی در این خصوص با تأکید بر جایگاه والای معلمان در نظام آموزشی کشور بر لزوم تکریم و حفظ کرامت فرهنگیان تأکید کرد و گفت: معلمان، رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت هستند و بدون توجه به منزلت و جایگاه آنان، تحقق اهداف آموزشی و تربیتی امکانپذیر نخواهد بود.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود؛ ضمن تاکید بر ضرورت همکاری و هما فزایی میان دستگاههای مرتبط با تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف ترسیمی نظام تعلیم و تربیت اذعان کرد: آموزش و پرورش بهعنوان نهاد اصلی تربیت نسل آینده، نیازمند مشارکت همهجانبه سایر دستگاههای فرهنگی، اجتماعی و علمی است تا بتواند مأموریتهای خود را بهطور مؤثر اجرا کند.
فولادوند با اشاره بر نقش بیبدیل خیرین مدرسهساز در توسعه زیرساختهای آموزشی کشور، با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر میان آموزش و پرورش و مجامع خیرین مدرسهساز خاطرنشان کرد: همکاری مستمر و برنامهریزیشده میان این دو مجموعه میتواند منجر به بهبود زیرساختهای آموزشی، کاهش مشکلات مدارس و ایجاد محیطی استاندارد و مناسب برای یادگیری دانشآموزان شود.
ارسال دیدگاه