مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران:

تعلیم و تربیت، رسالتی با برکت و نیازمند خودسازی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، در جمع مربیان جدیدالورود بر اهمیت خودسازی و اخلاق در حرفه تعلیم و تربیت تأکید کرد. او عواملی چون پرورش خود، علم‌دوستی، تواضع، کار تیمی و اعتماد متقابل را به‌عنوان عوامل مؤثر در رشد دانش‌آموزان معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۵۱۵۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت، رسالتی با برکت و نیازمند خودسازی است

جلسه توجیهی و هم‌افزایی نیروهای جدیدالورود تربیتی و فرهنگی با حضور محسن مطلبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، معاونت پرورشی و فرهنگی و جمعی از معاونین و مربیان تربیتی جدیدالورود در سالن حضرت فاطمه (س) اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران برگزار شد.

محسن مطلبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ در این جلسه با تأکید بر اهمیت تربیت دانش‌آموزان بر اساس شاخص‌های اخلاقی و انسانی، بیان کرد: کسی که می‌خواهد تربیت کند، باید در ابتدا خودسازی و تزکیه داشته باشد و تا پایان عمر برای تربیت دانش‌آموزان خود به دنبال کسب علم و دانش باشد. او همچنین به اهمیت یادگیری دروس اخلاقی و خودپروری جهت برقراری ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود که کار تربیت، برکت دارد و باید با تعهد و دلسوزی انجام شود.

وی با اشاره به وظایف و انتظارات از مربیان و معلمان، افزود: در امر تعلیم و تربیت باید با تواضع و کار تیمی حرکت کرد و از تخصص‌های دانش‌آموزان در تیم‌های فرهنگی بهره برد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ به مربیان توصیه کرد که در مدارس تقسیم کار، اعتماد متقابل، شور و اشتیاق برای خدمت و آمادگی برای پاسخگویی را سرلوحه کار خود قرار دهند و پیشگام در امور تربیتی باشند.

محسن مطلبی در ادامه بر نقش مدرسه در ارتقای سواد رسانه‌ای و ترویج فرهنگ نماز تأکید کرد و افزود که برگزاری اردوها و بازدیدهای تربیتی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای تقویت روحیه اجتماعی و آموزشی دانش‌آموزان است. وی همچنین به اهمیت برنامه‌های صبحگاهی، فعالیت‌های ورزشی و مسابقات، و طرح جهاد تبیین (طرح جت) اشاره کرد و پیشنهاد داد که مدارس به صورت منظم جلسات آموزش خانواده، تمرینات ورزشی و فعالیت‌های فرهنگی را برگزار کنند.

در بخش دیگری از جلسه، جواد شعبانی، معاون پرورشی و تربیتی منطقه، نیز به اهمیت تسلط بر وظایف و فعالیت‌های مربیان تربیتی اشاره کرد و توضیحاتی در این زمینه ارائه داد. وی بر لزوم آشنایی کامل مربیان با برنامه‌ها و اهداف تربیتی تأکید کرد و افزود که این آگاهی و تسلط به مربیان کمک می‌کند تا بتوانند با اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری در محیط مدرسه فعالیت کنند. شعبانی همچنین بر نقش مربیان به عنوان الگوهای تربیتی برای دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت که مسئولیت آنان تنها به آموزش محدود نمی‌شود، بلکه هدایت و تقویت روحیه دانش‌آموزان نیز از وظایف مهم آنان به شمار می‌آید.

در ادامه جلسه، مسئولین فعالیت‌های اردویی، مشاوره تحصیلی و مشاوره رفتاری، فرهنگی، قرآن و عترت و پانا در خصوص انتظارات از مربیان پرورشی صحبت کردند و روند کار مربیان را تشریح نمودند. آن‌ها با تأکید بر اهمیت نظم، مسئولیت‌پذیری و تعهد در کار آموزش، توضیح دادند که یک مربی پرورشی باید علاوه بر تخصص و مهارت، به ایجاد ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشد. همچنین، به اهمیت برنامه‌ریزی دقیق در فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره‌ای و نقش مربی در جهت‌دهی تربیتی دانش‌آموزان اشاره کردند و راهکارهایی برای تحقق این انتظارات ارائه دادند.

خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار