در حاشیه افتتاح رشته صنایع غذایی منطقه ۱۸ برای اولین بار در شهر تهران، توسط وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

وزارت کار از رشته‌هایی که زمینه اشتغال و کارآفرینی دارند، حمایت می‌کند

تهران (پانا) - وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، در افتتاح رشته صنایع غذایی منطقه ۱۸ پایتخت اعلام کرد وزارت کار از رشته‌هایی که زمینه اشتغال و کارآفرینی دارند، حمایت می‌کند.

کد مطلب: ۱۵۰۶۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
وزارت کار از رشته‌هایی که زمینه اشتغال و کارآفرینی دارند، حمایت می‌کند

احمد میدری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، ضمن حضور در هنرستان لیلی موفقیان منطقه ۱۸ پایتخت، رشته صنایع غذایی این هنرستان را افتتاح کرد.

میدری به اهمیت آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و فنی در توسعه اشتغال و کارآفرینی تأکید کرد و مظاهر این رشته‌ها را گامی مؤثر در ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان دانست.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در دنیای امروز، توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یکی از ارکان اساسی تحقق اشتغال پایدار و رشد اقتصادی به شمار می‌آید. به همین منظور، ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های جدید در هنرستان‌ها، به ویژه رشته صنایع غذایی، گامی مؤثر در راستای توانمندسازی جوانان ما است.

میدری در جمع هنرجویان رشته صنایع غذایی هنرستان لیلی موفقیان منطقه ۱۸ بیان داشت: رشته صنایع غذایی نه‌تنها دانش‌آموزان را با فرآیند تولید و فرآوری مواد غذایی آشنا می‌کند، بلکه به آن‌ها مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را نیز می‌آموزد. این رشته با تأکید بر استانداردهای بهداشتی و کیفیت محصولات، جوانان را برای تأسیس مشاغل خود و نیز ایفای نقش در بهبود سطح سلامت جامعه آماده می‌سازد.

وی هم چنین بیان داشت : ما در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به دنبال فراهم نمودن بسترهای لازم برای ایجاد رشته‌های به‌روز و متناسب با نیازهای بازار کار هستیم. با افتتاح چنین رشته‌هایی در هنرستان‌ها، فرصت‌های شغلی بیشتری برای جوانان فراهم خواهد شد و آنان می‌توانند نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنند که وزارت کار از رشته هایی که زمینه اشتغال و کارآفرینی را دارند حمایت می کند.

در ادامه وزیر کار گفت: امیدوارم دانش‌آموزان عزیز با استفاده از این فرصت، مسیر روشن و موفقی را در آینده حرفه‌ای خود پیدا کنند و با خلاقیت و کمال‌گرایی، به بهبود صنعت غذا و سلامت جامعه کمک نمایند.

حضور احمد میدری در این مراسم نشان‌دهنده عزم وزارت کار برای حمایت از پروژه‌های آموزشی و افزایش توانمندی‌های فرهنگی و شغلی جوانان بوده و نقطه آغازی برای همراهی و همکاری وزارت مربوطه با آموزش و پرورش در جهت مهارت افزایی بیشتر دانش آموزان می باشد.

احمد میدری در ادامه حضور در هنرستان لیلی موفقیان منطقه ۱۸ پایتخت از تعدادی دیگر از رشته های این هنرستان نظیر، نان و شیرینی و عکاسی نیز بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار