مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران:

رویکردهای دانش‌آموزمحور و انتقال باورها جهت شکوفایی استعداد دانش‌آموزان ضروری است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران، شعار «برای ایران، برای مدرسه» با رویکرد‌های دانش‌آموزمحور و انتقال باورها، رسوم و منش‌های انقلابی جهت ایجاد بستری مناسب برای شکوفایی دانش‌آموزان را لازم و ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۶۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رویکردهای دانش‌آموزمحور و انتقال باورها جهت شکوفایی استعداد دانش‌آموزان ضروری است

نشست تخصصی برنامه‌ریزی و هماهنگی امور فعالیت‌های مدارس شاهد آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران با حضور پروانه شادمانی (مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه ۶)، بافقی (رئیس اداره بنیاد شهید مناطق ۶ و ۷ شهر تهران) و همراهی شورای معاونین و جمعی از مدیران مدارس شاهد منطقه به میزبانی کارشناسی مشارکت‌ها، امور مدارس شاهد و غیردولتی به دبیری رحیم رجب‌نژاد در سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

پروانه شادمانی پس از تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به تشریح جنگ‌افروزی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیسم پرداخت و این اقدام وحشیانه اسرائیل و شرکای خون آشامش را محکوم کرد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه ۶ با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، نظم اثربخش در مدارس را لازمه تحقق اهداف البته با تلاش و برنامه‌ریزی هرچه بهتر و به‌هنگام در مدارس عنوان کرد و گفت: شعار «برای ایران، برای مدرسه» با رویکرد‌های دانش‌آموزمحور و انتقال باورها، رسوم و منش‌های انقلابی جهت ایجاد بستری مناسب برای شکوفایی دانش‌آموزان لازم و ضروری است. همچنین به‌ شیوه‌های تاثیرگذار در ایجاد فرآیند‌های موثر این هدف در مدارس شاهد منطقه تاکید کرد.

وی پرهیز از تک‌بُعدی بودن شیوه‌های آموزشی و تربیتی و شناخت تنوع نیازها و استعدادهای دانش‌آموز در مسیر ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس را نقطه عطف رسیدن به تعالی تربیت دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم، تدوین صحیح برنامه‌ها و فرآیند‌های یادگیری و یاددهی و ابلاغ به‌موقع آن به عوامل اجرایی را به حاضرین جلسه گوشزد کرد.

مدیرآموزش و پرورش منطقه ۶ تهران، توجه و تعلق به فرهنگ و میراث ایرانی - اسلامی را از ماموریت‌های حساس دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: تمرکز در تحقق همه‌جانبه عدالت آموزشی و راهکارهای ارتقای رضایتمندی کنشگران آموزش و پرورش در تمام ابعاد آن (اولیا، دانش‌آموزان و معلمان) را از اهداف مدیریتی خود خواند.

شادمانی خاطرنشان کرد: توجه به خلاقیت‌ها و پیگیری به تشویق ایده‌پروری در فرهنگیان و دانش‌آموز در بهبود محتوا و فرآیند‌های یادگیری با ایجاد فضای مثبت‌نگرانه دانش‌آموزان و فرهنگیان در تقویت تعامل معلمان، اولیا و دانش‌آموزان مثمر ثمر بوده و انگیزه‌بخش خواهد شد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از تمامی عوامل اجرایی و آموزشی مدارس و همچنین اولیا، تشکر و قدردانی کرد و تلاش و استمرار مضاعف فعالیت‌ها و تدوین و ارسال به‌هنگام  برنامه‌های عملیاتی و تقویم اجرایی کارشناسی‌ها و ابلاغ به موقع آن به مدارس در ابتدای سال تحصیلی (مهر محمدی) را به مدرسه تراز سند تحول بنیادین تعبیر و به اجرای این مهم تاکید کرد.

شادمانی، مراسم آغازین مدارس و برنامه‌های صبحگاهی را اثرگذار خواند و گفت: سنجش یادگیری دانش‌آموزان تمام مقاطع و تحلیل قبل از اجرای برنامه‌های فوق برنامه مدارس باید در کل سال تحصیلی جدی گرفته شود.

وی حضور موثر دانش‌آموزان و فرهنگیان در شوراها و تشکل‌ها از جمله شورای مدرسه، شورای معلمان، انجمن‌های اولیا و مربیان را از ارکان مهم توسعه و پیشرفت مدارس عنوان کرد و بیان کرد: نسبت به ایجاد فضایی غنی و موثر و به دور از تشریفاتی بودن و گزارش‌گرایانه‌شده این جلسات را توصیه کرد. 

شادمانی، رکن دیگر موفقیت را عملکرد مدارس در حوزه اقدام‌پژوهی عنوان و اشاره کرد: چنانچه برنامه‌ها برگرفته از خرد جمعی، برنامه‌ریزی شود و تشکیل هسته‌های کیفیت‌بخشی در مدارش شکل بگیرد، زودهنگام به اهداف این رسالت الهی خواهیم رسید.

وی همکاران را به اهتمام جدی در برپایی اقامه اول وقت نماز جماعت مدارس دعوت کرد و نسبت به توجه خاص به فریضه نماز و ایجاد زنگ نماز در برنامه‌های فراگیر پرورشی و برگزاری اردو‌های هدفمند و پویا مدارس تاکید و خواستار تکریم معلمان توانمند و صاحبان تفکر و تعقل و بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها به عنوان الگو‌های موفق این مسیر معنوی شد که از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده به عمل آورده شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ شهر تهران نسبت به تشکیل کارگروه فرهنگ عفاف، حیا و حجاب در ابتدای سال تحصیلی تاکید داشت و عنوان کرد: گفتمان‌سازی مستمر جهاد تبیین باید مورد توجه خاص تمام کارکنان و عوامل اجرایی این دستگاه و مدارس تابعه قرار گیرد و در برقراری تعامل سازنده مدرسه، مسجد و محله به‌صورت پویا و اثربخش، تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

خبرنگار : ملیکا صادقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار