معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:
سیاست راهبردی در سال تحصیلی جدید کیفیتبخشی به فعالیتهای پرورشی است
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه نهادینهسازی مسائل تربیتی و فرهنگی در ذهن دانشآموزان از مهمترین وظایف معاونین پرورشی در سال تحصیلی جدید است، گفت: سیاست راهبردی آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی جدید، کیفیتبخشی به فعالیتهای پرورشی است.
سیداحمد موسوی در گفتوگو با پانا ضمن تبریک بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ به دانشآموزان با تأکید بر اینکه بازگشایی مدارس شروع یک فرآیند تربیتی بسیار مهم برای دانش آموزان به عنوان مهمترین سرمایه کشور است، گفت: «با توجه به اینکه یکی از مهمترین وظایف و ماموریتهای نظام آموزش و پرورش در جامعه اسلامی، توجه به مسائل تربیتی و پرورشی است تا دانشآموزان با اصول تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا شوند، فعالیت حوزه پرورشی در مدارس باید توسط نیروهای متخصص این حوزه به صورت تخصصی به دانشآموزان ارائه شود.»
موسوی افزود: «معاونین پرورشی باید با تقویت، توسعه و گسترش سطح کمی و کیفی فعالیتهای تربیتی در راستای تعلیم و تربیت دانشآموزان تلاش کنند؛ چرا که اساس کار مربیان پرورشی در مدارس به عنوان سکانداران نظام تعلیم و تربیت، آموزش مهارتهای زندگی به دانشآموزان و هدایت آنان به سمت ارزشهای والای انسانی است.»
وی با اشاره به کیفیتبخشی به فعالیتهای پرورشی در تحقق تربیت چندساحتی دانشآموزان بیان کرد: «سیاست راهبردی آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی جدید، کیفیتبخشی به فعالیتهای پرورشی است و امروز تمام تجلیگاه و آرمانهای ما در مدارس شکل میگیرد. از این رو باید بخش پرورشی را تا جایی تقویت کنیم که خروجی اصلی ما در عرصه آموزش و پرورش، تربیت باشد. مدیران، معاونین پرورشی و معلمان باید در مدارس، دینمداری، دینباوری و دینگرایی را به عنوان اساس حیات انسان در تمام برنامهها و فعالیتهای آموزشی بگنجانند. علاوه براین فراهم کردن بستر خلاقیت، نوآوری و ابتکار و آموزش مهارتهای زندگی به دانشآموزان برای دوری از انزوا از دیگر وظایف متولیان مدارس است.»
موسوی با تأکید بر اینکه ذائقه دانشآموزان نسبت به برنامههای فرهنگی تنوعطلب است، اظهار کرد: «آمادهسازی، پویایی و تربیت نسل نوجوان و جوان برای آینده کشور، نیازمند ساز و کارهای مناسب فرهنگی و آموزشی است که در این میان، نقش اردوهای تربیتی بسیار حائز اهمیت است. حضور پایههای مختلف دانشآموزی در مکانهای فرهنگی و تربیتی، سرآغازی برای فراگیری خارج از محدوده مدرسه و آشنایی با بسیاری از فنون، نیازهای اجتماعی و تمرین کار گروهی است. از این رو برگزاری اردوهای مختلف دانشآموزی در دستور کار قرار دارد و انشاءالله با جدیت همچون تابستان که ۴۰۰ هزار نفر را روزانه به اردوهای رایگان فرهنگی اعزام کردیم، اردوهای جذابی را در سال تحصیلی جدید برای دانشآموزان برگزار خواهیم کرد.»
این مسئول با بیان اینکه گسترش تربیت قرآنی در مدارس از ماموریتهای اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی جدید است، گفت: «لازمه رسیدن به تعلیم و تربیت متعالی، بهکارگیری تربیت قرآنی در مدارس است و گسترش تربیت قرآنی در پرورش نسلهای آینده و مجهز کردن آنان به تعلیم و تربیت متعالی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ از این رو همگرایی و همافزایی در اجرای برنامههای قرآنی با دیگر نهادها و سازمانهای قرآنی از اهداف اصلی معاونت پرورشی در سال تحصیلی جدید خواهد بود؛ چرا که مقوله نماز و قرآن تاثیر مستقیمی در تربیت دانشآموزان دارد.»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به جنگ شناختی و تاکید دشمن بر تاثیرگذاری بر ذهن نسل جوان بهویژه دانشآموزان خاطرنشان کرد: «دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی با جنگ شناختی، اعتقادات نسل جوان و نوجوان را نشانه گرفته است. در چنین شرایطی مسئولان، مدیران و علیالخصوص معاونین پرورشی مدارس باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب در مدارس، جهادگونه خدمت کنند و راویان پیشرفتهای کشور برای دانشآموزان باشند؛ چراکه دانشآموزان به عنوان آیندهسازان ایران اسلامی در مدرسه باید با دستاوردهای انقلاب آشنایی داشته باشند و در کنار علمآموزی، تربیت دینی و انقلابی پیدا کنند. دشمن در جنگ شناختی به تمامی عرصهها اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کرده و از این رو باید در این برهه نیز نظیر دوران دفاع مقدس و با حضور جوانان، دشمن را به سمت زبونی و شکست سوق دهیم.»
ارسال دیدگاه