مدیر آموزش و پرورش منطقه۴:

پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در گرو تقویت شوراها است

یکی از بخش‌های مهم سند تحول بنیادین بخش شوراهاست

تهران ( پانا ) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم سند تحول بنیادین بخش شوراهاست، تقویت شوراها را در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مفید و موثر دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۵۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در گرو تقویت شوراها است

نخستین همایش همسویی ویژه روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه4، وجیهه اله پرویزی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، سید حمیدرضا میرابوطالبی، معاون اجتماعی شهرداری منطقه 4  در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

هادی زمانی نژاد با بیان اینکه والدین و مدرسه دو رکن اصلی در تعلیم و تربیت به شمار می‌روند و فعالیت یک‌جانبه هر یک از این دو ناقص و بی‌ثمر است افزود:"یکی از ارکان مدرسه بر اساس آئین اجرایی مدارس انجمن اولیاء است ،در واقع مشارکت والدین در مدارس در برقراری ارتباط متقابل بین خانواده‍ها و مدرسه موثر است و موجب برقراری ارتباط با اجتماع بزرگ‍تر می‍شود. خانواده به دلیل نقش تربیتی و فرهنگی خود در پرورش انسان‍های متفکر، آگاه و بالنده نقش بسیار موثری می‍توان ایفا کند. "

مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه یکی از بخش  های مهم سند تحول بنیادین بخش شوراهاست که شامل شورای مدرسه، دانش آموزی، معلمان و انجمن اولیا و مربیان می شود تاکید کرد:" تقویت این شوراها ضامن پیشبرد اهداف آموزش و پرورش است،رشد روزافزون جمعیت دانش‌آموزی و افزایش تقاضا برای آموزش، مستلزم فراهم آوردن محیط آموزشی مناسب همراه مشارکت تمام اعضای مدرسه در امور جاری آن است .در واقع  اداره امور مدرسه می بایست مبتنی بر تصمیم‌گیری مشترک، استقلال نسبی، انعطاف‌پذیری و مشارکت‌جویانه باشد تا فضای مدرسه را پویا، پرنشاط و فعال نماید و توانمندی‌ها و خلاقیت‌های مدیران و معلمان و دانش‌آموزان را شکوفا و متجلی سازد که این امر با اجرای دقیق شورا ها در مدرسه امکان پذیر خواهد بود."

 

نویسنده : رضوان شیرزادی عکاس : میثم خدادادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار