معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

امسال ۱۱۶ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران شرکت کردند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید براینکه در عصر کنونی به کتاب آسمانی قرآن کریم به عنوان چراغ راه جامعه انسانی بیش از هر زمان دیگر نیاز است، گفت امسال ۱۱۶ هزار دانش‌آموز تهرانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
امسال ۱۱۶ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران شرکت کردند

آئین اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش‌آموزان شهر تهران در راستای تجلیل از برگیرندگان حفظ‌ کل قرائت، قصه‌گویی، نهج‌البلاغه، صفیحه سجادیه و احکام، با رویکرد ترویج فعالیت‌های قرآنی در مدارس، با حضور سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در ایوان ری برگزار شد.

سید‌احمد موسوی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از کسب رتبه‌های کشوری در حوزه قرآن، عترت و نماز شهر تهران با تأکید براینکه در عصر کنونی به کتاب آسمانی قرآن کریم به عنوان چراغ راه جامعه انسانی بیش از هر زمان دیگر نیاز است، گفت: شما نخبگان قرآنی پرچم‌داران ترویج مبانی نظام تربیتی اسلام به ویژه در خدمت مقدم قرآنی، نماز و عترت هستید؛ از این‌رو خداوند را بسیار شاکرم که توفیقی جهت حضور در جمع نورانی شما برگزیدگان قرآن، عترت و نماز شهر برای بنده مقدر کرد؛ چراکه انصافا هیچ افتخاری بالاتر از این افتخار نیست.
 
وی ادامه داد: اعتقاد راسخ دارم آنچه که می‌تواند تربیت را در اعلای خویش به عنوان یک الگو، مدل و نمونه برجسته کند، تربیت قرآنی است. سند مسلمانی ما قرآن و اهل بیت هستند که اگر تمام موجودات عالم خواهان رشد، عظمت و افتخار هستند باید به قرآن و اهل‌بیت تکیه بزنند. خداوند به افراد حاضر در این جمع نور الهی خویش را تابانده و قرآن را به قلب‌هایشان نازل کرده‌است که نعمتی بسیار ارزشمند است. به برکت این نعمت الهی کلام و بیان دانش‌آموزان قرآنی، همواره آمیخته با حکمت است؛ حکمتی که  گاهی سخن یک نوجوان قرآنی را از پیرمرد ۷۰ ساله ارزشمندتر می‌کند، از این‌رو بهترین راه و مسیر برای تعالی رشد انسان، قرآن و اهل بیت هستند.
 
موسوی با توسل خَیْرُکُمْ مَنْ تَعَلَّمَ اَلْقُرْآنَ وَ عَلَّمَهُ، بهترین شما کسی است که قرآن را به بیاموزد و آموزش دهد، اظهار کرد: باتوجه به کلام گوهر بار حضرت رسول اکرم، یکی از رسالت‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت رسمی، عمومی، خانواده‌ها و جامعه بایستی ترویج قرآن، نماز، ترویج فرهنگ زندگی قرآنی و اهل‌بیت باشد. در مسیر آموزش و پرورش شهر تهران در بحث توسعه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز و تعالی فرهنگ قرآنی تعامل بسیار خوبی را با نهادهای مختلف از جمله طرح شهید آرمان، سپاه پاسداران و... برقرار کرده‌است.
 
وی ادامه داد: کارهای بسیار بزرگی در سطح شهر تهران در راستای توسعه فرهنگ قرآنی انجام شده است، به گونه‌ای که در سال گذشته ما شاهد شرکت ۵۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران بودیم اما امسال به این آمار به ۱۱۶ هزار نفر افزایش یافته است. به عبارتی از مجموع یک میلیون و ۲۷۰ هزار دانش‌آموز شهر تهران، ۱۱۶ هزار نفر تنها در مسابقات قرآنی شرکت کردند، که آماری بسیار چشمگیر است اما همچنان با آرمان‌های معاونت پرورشی فاصله دارد. بسترهای رشد این مسئله در سطح شهر تهران فراهم است، به‌گونه‌ای که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌ تحصیلی پیش‌رو، مشارکت ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران از اولویت‌های مهم ما خواهد بود.
 
وی با تأکید براینکه این مسئله که کار فرهنگی، کاری دیربازده است، عملا نظریه‌ای شکست خورده است، اظهار کرد: کار فرهنگی در پناه قرآن بسیار خوب مسیر خود را طی می‌کند. مصداق این ادعا نیز اعزام ۴۰۰ هزار نفر روز به اردو‌های رایگان فرهنگی است. کار فرهنگی در عمق مدارس جریان دارد.  آمار اعتکاف دانش‌آموزی خود به تنهایی سندی برای مدعیانی است که نسل امروز را متفاوت از نسل گذشته اعلام می‌کنند. این نوجوانان جدی‌تر، مصمم تر و حتی با اعتقاد تر از نسل دیروز پشت انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و با وجود هجمه‌های دشمنان، این میزان مشارکت بسیاز قابل تأمل است، از این رو فضای کار فرهنگی گسترده است و باید با نگاهی عمیق به آن توجه شود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن آرزوی تندرستی برای تمامی خادم‌گزاران قرآن، عترت و نماز کشور و قدردانی از تلاش‌های ثمربخش دانش‌آموزان قرآنی، گفت: با توجه به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از طریق شبیخون فرهنگی قلب جوانان و نوجوانان ما را هدف قرار داده اند، ما می توانیم با تمسک به قرآن و اهل بیت با این شبیخون دشمن مقابله کنیم. خداوند روح بلند این دانش‌آموزان را با قرآن متعالی کرده است و در این مسیر کار ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش سنگین تر می‌شود، چراکه باید نوجوانیانی انقلابی را تربیت  و تقدیم جامعه کنیم تا این زنجیره احیانا منقطع نشود. این امر به غیر از آموزش و پرورش برعهده والدین نیز است؛ چراکه والدین قرآنی به خوبی می‌توانند قرآن را به فرزندان خود نشان دهند و محصول دانش‌آموزان امروز نیز از خانواده‌ها جوشیده شده و در جامعه ثمره ‌داده‌است. انشالله این دانش‌آموزان قرآنی در پناه حق پرچم انقلاب را روز به روز افراشته‌تر حفظ دارند.
خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : دریافتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار