رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران:

مشارکت سیاسی "تعهدی فعالانه، آزادانه و مسوولانه" است

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران با صدور پیامی در پی حضور غرورآفرین مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت مشارکت سیاسی "تعهدی فعالانه، آزادانه و مسوولانه" است و مردم آگاه و زمان‌شناس ایران اسلامی با حضور پرشور و شایسته تحسین خود، بار دیگر عزم و اراده پولادین‌ خود را برای اعتلا و سرافرازی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان نشان دادند.

کد مطلب: ۱۴۸۶۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت سیاسی "تعهدی فعالانه، آزادانه و مسوولانه"  است

متن پیام عباس کیوانلو، رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران به این شرح است:

                            بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

مردم آگاه و زمان‌شناس ایران اسلامی با حضور پرشور، معنادار و شایسته تحسین خود، بار دیگر عزم و اراده پولادین‌ خود را برای اعتلا و سرافرازی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان نشان دادند و در لبیک به ندای رهبر حکیم انقلاب دوستان را خوشحال و دشمنان را ناامید کردید. بدون شک برنده اصلی این انتخابات، مردم بصیر و زمان‌شناسی هستند که به رغم توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، ثابت کردند که نظام اسلامی برخاسته از اراده ملت، در ۴۵ سالگی خود همچنان در مسیر شکوفایی و بالندگی است.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون، مردم نقاط مختلف این مرز و بوم با حضور خود در صحنه‌های دفاع از جمهوری اسلامی؛ مانند جنگ تحمیلی، ایستادگی برابر تحریم‌ها، تکیه بر توان داخلی و به خصوص مشارکت در صحنه انتخابات، افتخارآفرینی کرده‌اند و مُشت محکمی بر یاوه‌گویی‌های ایادی استکبار جهانی زده‌اند. در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز علی‌رغم تلاش‌های استکبار جهانی برای نشاندن تیری زهرآلود بر پیکره نظام جمهوری اسلامی، مردم نقاط مختلف کشور با حضور حماسی، سیاسی و آگاهانه خود در پای صندوق‌های رأی بازهم ضمن خنثی کردن توطئه‌ای جدید از دشمنان، برگ زرین دیگری بر مجموعه افتخارات خود افزودند و به استکبار جهانی و دنیا نشان دادند که هم‌چنان در حمایت از آرمان‌های جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و شهدای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و در راه دفاع از کیان ایران اسلامی استوارند.

مشارکت سیاسی در اصل به معنای شرکت در امور عمومی همراه با احساس مسوولیت مشترک است یا به تعبیری دیگر، مشارکت سیاسی "تعهدی فعالانه، آزادانه و مسوولانه"  است که به عنوان یکی از سازوکارهای اعمال قدرت از درون جامعه برمی‌‌خیزد هدف آن تحت تاثیر قرار دادن قدرت، تصمیم ها و سیاستگذاری های عمومی مانند انتخاب رهبران سیاسی و یا اعمال نظارت بر آنها و به طورکلی هر آنچه به سرنوشت مشترک جمعی ارتباط دارد، است. نوجوانان که مشارکت در تعیین سرنوشت خویش را ابتدا با شرکت در انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس تجربه کرده بودند، این بار دوشادوش با سایر افراد جامعه در آزمونی بزرگتر و سرنوشت‌سازترین رویداد سیاسی کشور شرکت کردند تا سهم و دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کنند.

با نگاهی کوتاه به انتخابات گذشته می‌توان به نقش بی‌نظیر فرهنگیان پی برد که چگونه در راستای فراهم‌سازی زمینه‌های یک انتخاب پرشور و حماسی و همچنین مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای بدون هیچ چشم داشتی، انجام وطیفه کردند. فرهنگیان با آگاهی ازشرایط سیاسی خارجی و داخلی علیرغم مشکلات عدیده‌ای که درصنف خود با آن دست وپنجه نرم می کنند؛ اما درعرصه آموزشی، تربیتی و مشارکت سیاسی به مسائل نگاه رشد، توسعه و بالندگی جامعه در ابعاد مختلف و تربیت نسلی با نشاط، مشارکت جو و مسئولیت‌پذیر دارند.

اینجانب از حضور حماسی مردم همیشه آگاه،  به ویژه فرزندان عزیزم؛ دانش‌آموزان رای اولی که با حضورشان جشن تکلیف سیاسی خود را برگزار کردند و همه فرهنگیان ولایت مدار که با تاسی به رهبرشان و با بستن عهدی دوباره با شهیدان به میدان آمدند، قدردانی می‌کنم و آرزومندم رئیس جمهور منتخب، با توکل به خداوند و با همتی مضاعف و مدیریتی جهادی، ضمن آسیب‌شناسی نقاط ضعف و قدرت دولت‌ها و بهره‌مندی از توان نخبگان و صاحب‌نظران برای تحقق رشد و توسعه در همه جنبه‌ها به ویژه در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، هنری، ورزشی و غیره و صد البته تحقق ارتقای منزلت اجتماعی فرهنگیان ارجمند و پرتلاش و رفع تنگناهای نظام تعلیم و تربیت کشور بکوشد.

خبرنگار : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار