پیام تسلیت سرپرست آموزش‌ و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

یاسوج (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد در پیامی فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۴۸۶۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام تسلیت سرپرست آموزش‌ و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

به گزارش پانا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد؛ متن پیام محمد جمالی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

محرم، ماه شور و شعور عاشوراییان است که با شهادت‌طلبی، مصداق واقعی آگاهی، ایمان، شجاعت و فداکاری را به عموم پیروان خود نشان دادند، چه آن‌هایی که در رکاب امام حسین(ع) به فیض شهادت رسیدند و چه شهدایی که پیش از قیام عاشورا به این مقام والا دست یافتند. مصائب آن حضرت و اهل بیتش در این راه به اندازه‌ای عظیم و جانسوز است که با سال‌ها تأمل و تعمق هم نمی‌توان حق مطلب را به درستی درک کرد.

قیام خونین سومین پیشوای شیعیان در پس غبار قرن‌ها هنوز هم رنگ و بوی تازه دارد. واقعه عاشورا کامل‌ترین نمونه رویارویی کفر و ایمان و مبارزه حق علیه باطل است که آثار آن در تمام ابعاد تاریخ شیعه و زندگی آزادگان و آزاداندیشان جهان مشهود است.

واقعه عاشورا یک مکتب و بینش و فرصتی ارزشمند است برای آموختن مهم‌ترین درس ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی و حمایت از دین و پایبندی به آداب و اصول اسلامی است.

اینجانب فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام و ایام شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش را محضر همه ملت مسلمان ایران، آزادی‌خواهان و شیفتگان سیدالشهدا(ع) به‌ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور و استان ولایتمدار کهگیلویه‌و‌بویراحمد تسلیت و تعزیت عرض کرده و امیدوارم با شور و شعور عاشورایی و تمسک به ریسمان مودت اهل بیت(علیهم السلام) در مسیر سعادت، گام برداشته و نمونه شایسته‌ای از شاگردان مکتب عاشورا باشیم.

محمد جمالی

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار