معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

عید قربان زیباترین لحظه در عالم هستی است که در آن اوج عبودیت معنا شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پیامی فرارسیدن عید سعید قربان را به همه‌ مسلمین جهان، ملت شریف ایران اسلامی، زائران بیت الله الحرام و حرم منور نبوی، دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی شهر تهران تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۴۸۱۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
عید قربان زیباترین لحظه در عالم هستی است که در آن اوج عبودیت معنا شد

در متن پیام سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

روز عرفه یکی از شاخص‌ترین نشانه‌های ایمان و اعتقاد به وحدانیت خدای متعال در فرهنگ دینی ما و یکی از شاخص‌های تسلیم محض در مقابل مقام والای پروردگار است. در این روز خداوند درهای رحمت الهی و مغفرت کبریایی آستان حق تعالى را بر روی بندگانش‌ می‌گشاید و خوان برکت، احسان، مهرورزی را برای او می‌گستراند.

عرفات همان سرزمین مقدسی است که کاروان عظیم حج درحالیکه آهنگی شورانگیز از نغمه آسمانی «لبّیک اللهم لبّیک......» را زمزمه میکنند ، پای در آن می نهند.

 عید قربان زیباترین لحظه در عالم هستی است که خلیل‌الله، اوج عبودیت را معنا بخشید و با غلبه بر هوای نفس، عاشقانه در صراط مستقیم گام نهاد و از آن آزمون سخت الهی سربلند و پیروز بیرون آمد. این عید خجسته در حالی فرا می‌رسد که عالی‌ترین صحنه خلقت بشریت در صحرای عرفات به وقوع پیوست و اباعبدالله حسین (ع) قرب الی‌الله را به منصه ظهور رساند، چه نیکوست که باری تعالی فرصت عاشقی را به بندگانش نشان می‌دهد.

اینجانب فرارسیدن نهم ذی الحجه، روز پر فضیلت عرفه و روز دهم ذی الحجه عید سعید قربان را به همه‌ مسلمین جهان، ملت شریف ایران اسلامی، زائران بیت الله الحرام و حرم منور نبوی و جامعه هدف، همکاران فرهنگی، مربیان، مشاوران و دانش‌آموزان شهر تهران تبریک و تهنیت عرض کرده و از درگاه خداوند منان؛ سلامتی، سربلندی و توفیق زیارت خانه امن الهی را برای همگان خواستارم.

امید که با زدودن زنگار معصیت از قلب‌ها در عرفه، طلوع آفتاب درخشان عید قربان را در وسعت بی‌انتهای رحمت و مغفرت پروردگار به نظاره بنشینیم.»

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار