معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش شهر تهران:

رویکرد اصلی سوادآموزی، مدرسه‌محوری است

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه سواد‌آموزی، اصلی‌ترین رویکرد سواد‌آموزی را سوادآموزی در مدرسه بیان کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد اصلی سوادآموزی، مدرسه‌محوری است

نشست شورای پشتیبانی سواد‌آموزی منطقه 4 تهران با حضور سیده‌ نازنین‌فاطمه نقیب‌سادات، معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش شهر تهران، اعضای شورای معاونان، کارشناسان بسیج، بهزیستی و کمیته امداد به میزبانی اندیشکده تحویل برگزار شد.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه سواد‌آموزی تصریح کرد: سواد‌آموزی مدرسه‌محور بر مبنای آیین‌نامه اجرایی، رویکرد اصلی در سواد‌آموزی است که سعی داریم در این مسیر، مفهوم سواد را هم از نظر تعریف یونسکو و هم وظایف محول‌شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مد نظر قرار دهیم.

نقیب‌سادات با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای تربیت تمام‌ساحتی، راهکار و برنامه عملیاتی نیز درخصوص سواد‌آموزی ارائه داده است، اظهار کرد: باید با تشکیل یک اتاق فکر و کارگروه تخصصی نهضت سوادآموزی از مشارکت و خرد جمعی افراد برای حرکت رو به جلو در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: بهترین شیوه ریشه‌کنی بی‌سوادی، مدرسه‌محوری است که شامل 2 دسته از وظایف ویژه مدیران و معلمان علاقه‌مند به آموزش والدین کم‌سواد و بی‌سواد می‌شود که مرحله نخست آن شناسایی والدین بی‌سواد یا کم‌سواد مدارس است و مرحله بعد، زمینه‌سازی‌های مناسب برای رفع این مورد خواهد بود.

خبرنگار : محمدمهدی کاظمی عکاس : الهه فریدونی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار