عضو شورای اسلامی شهر تهران:

رفع دغدغه‌های شهری بدون حضور مردمی میسر نیست

تهران(پانا) - عضو شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت هفته درختکاری بر لزوم حضور سازمان‌های مردم نهاد در رفع دغدغه‌ شهروندان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رفع دغدغه‌های شهری بدون حضور مردمی میسر نیست

سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد سمن‌های شورای اسلامی تهران در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: ما در شهر ۱۰ میلیون نفری و دارای ۷۰۰ کیلومتر وسعت نمی‌توانیم دغدغه های مختلف شهروندان را به صورت حاکمیتی حل کنیم. در همه دنیا این دغدغه ها با کمک خود مردم حل خواهد شد.

رئیس ستاد سمن‌های شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: آینده کشور را باید با تقویت حلقه های میانی نگاه کنیم و این همان تقویت NGO ها و سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) فعالی است که موضوع اصلی آن‌ها علاقه به وطن است. 

وی افزود: وقتی مردم، وطن خود را دوست داشته باشند و به مردم شهر خود علاقه دارند، از وقت و زمان خود بدون آورده‌ی مالی می‌گذرند تا کار شهر را جمع کنند.

علوی با اشاره به اهمیت حضور مردم در بحث محیط زیست، خاطرنشان کرد: در بحث محیط زیست اعم از پسماند؛ آلودگی هوا، ترافیک و... جز آنکه ما بتوانیم در تک‌تک سلول‌های شهر اثر بگذاریم راه دیگری نداریم، چرا که آموزش ما مانند گذشته از طریق رسانه ملی دارای ضریب نفوذی نمی باشد و در جایگزین چه کسی می تواند ضریب نفوذی و حساسیت مردم نسبت به محیط زیست را بهتر از سمن‌ها انجام دهد.

وی سپس گفت: این NGOها، سمن‌ها و گروه‌های جهادی هستند که می‌توانند ضریب نفوذی آموزش‌ها را در همه بحث‌ها اعم از محیط زیست در سطح شهر و اذهان مردم افزایش دهند.

 

خبرنگار: محمدامین راست بندی

خبرنگار : محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار