برپایی نمایشگاه ۶۴ غرفه‌ای طرح‌های تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی؛

‌باستان: طرح‌های تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی در 10‌هزار مدرسه با نقش‌آفرینی 15هزار مربی اجرا شده است

‌طرح‌‌ شهید‌ مهرداد عزیز‌اللهی در ‌ابتدایی، شهیدان فهمیده و ‌محمدی در متوسطه اول و شهید‌فهمیده در متوسطه دوم اجرا می‌شود

تهران (پانا) - اولین جشنواره و نمایشگاه طرح‌های تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی (طرح‌های شهیدان عزیزاللهی، محمدی و فهمیده) صبح امروز با حضور رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
‌باستان: طرح‌های تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی در 10‌هزار مدرسه با نقش‌آفرینی 15هزار مربی اجرا شده است

سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در اولین جشنواره طرح‌های تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی‌ که صبح امروز در دانشگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد گفت: ابتدا عرض سلام و ادب دارم خدمت همه معلمان، مدیران و دانش‌آموزان طرح‌های تربیتی؛ بدانید که رژیم صهیونسیتی درحال فنا و نابودی است، این قول مستحکم الهی است که باطل رفتنی است و امیدواریم که همه شاهد شکست این رژیم جعلی باشیم.

وی افزود: شهادت فرمانده دلاور حماس یحیی السنوار را تسلیت و تبریک می‌گویم، چرا تبریک چون این جبهه همواره دنبال زایش نسل طلوع خورشید است. هرکسی به شهادت می‌رسد عَلم و پرچم این انقلاب بر زمین نمی‌افتد بلکه شخص دیگری عَلم را در دست می‌گیرد. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دنبال تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی است یعنی همان نسلی که حاج‌قاسم‌ سلیمانی‌ها به‌دنبال آن بودند.  

باستان درخصوص اهداف طرح‌های تربیتی گفت: طرح‌های تربیتی براساس 3 هدف شروع شده است که الحمدالله توانست به یک‌ بلوغ خوب برسد. هدف اول این جشنواره ایجاد یک رقابت سالم و سازنده بین تمام استان‌های کشور است، هدف دوم ارائه الگوهای برتر، موفق و تبادل تجربه‌ها است؛ هدف سوم انگیزه‌بخشی به مربیان است که با روحیه بسیجی، انقلابی و بدون هیچ چشم‌داشتی در این راه گام بردارند. این اهداف برگزاری جشنواره است که ان‌شا‌ءالله محقق شود.‌

رئیس ‌سازمان بسیج‌ دانش‌آموزش کشور در‌خصوص برگزاری جشنواره طرح‌های تربیتی اظهار کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی با کمک آموزش و پرورش اقدام به راه‌اندازی طرح‌هایی تحت عنوان شهیدان مهرداد عزیز‌اللهی برای مقطع ابتدایی، شهید فهمیده و بهنام محمدی برای مقطع متوسطه اول و شهید فهمیده برای متوسطه دوم کرده است؛ هرکدام از این طرح‌ها اهدافی دارد. هدف طرح مهرداد عزیزاللهی در مقطع ابتدایی تمرکز بر سن بلوغ و آماده‌کردن دانش‌‌آموزان برای انجام تکالیف الهی آن‌ها‌ست؛ طرح شهیدفهمیده و شهید‌بهنام محمدی در متوسطه اول برای مسئولیت‌‌سپاری و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است و طرح شهید‌فهمیده در متوسطه دوم برای نقش‌آفرینی به دانش‌آموزان است.

وی افزود: ‌هر کدام از این برنامه‌ها نزدیک به 10 تا 15 برنامه جزئی در مدارس دارد. این طرح‌ها مربی‌محور است، مربیان که عمدتا غیرسازمانی هستند با تایید آموزش‌و‌پرورش به کمک مربیان پرورشی با هماهنگ مدیران مدرسه می‌روند و برنامه‌های خود را در مدارس به اجرا درمی‌آورند.

باستان عنوان کرد: این جشنواره اولین جشنواره طرح‌های تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی است که در سراسر کشور برگزار شده است؛ امروز شاهد حضور 32 استان در این جشنواره هستیم. هر استان دو غرفه منتخب براساس ویژگی‌های جشنواره انتخاب کرده است که در مجموع امروز 64 غرفه در دانشگاه انقلاب اسلامی به‌منظور الگوسازی و تبادل تجربه‌ها برای بقیه مدارس تشکیل شده است. ما تا امروز در 10 هزار  مدرسه این طرح‌ها را به کمک آموزش و پرورش پیاده کردیم و نزدیک به 15 هزار مربی در این سه طرح نقش‌آفرینی کردند. 

*اولین جشنواره و نمایشگاه طرح‌های تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی (طرح‌های شهیدان عزیزاللهی، محمدی و فهمیده) از صبح امروز ‌در دانشگاه انقلاب اسلامی آغاز به‌کار کرده است و بعدازظهر فردا با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی طرح‌های برتر به پایان خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار