حمله هوایی گسترده روسیه به پایتخت اوکراین

تهران (پانا) - خبرگزاری رویترز نوشت: روسیه صبح امروز (دوشنبه) حملات موشکی گسترده‌ای را به کی یف پایتخت اوکراین انجام داده است.

کد مطلب: ۱۴۹۸۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حمله هوایی گسترده روسیه به پایتخت اوکراین

این خبرگزاری اعلام کرد: روسیه بامداد امروز (دوشنبه دوازدهم شهریور) پایتخت اوکراین را با موشک هدف قرار داد و شهردار کی یف اعلام کرد که به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر خسارات و جراحات ناشی از ریزش آوار، نیروهای خدمات اضطراری به چند منطقه اعزام شده‌اند.

این گزارش افزود: سراسر اوکراین در وضعیت هشدار حمله هوایی قرار دارد و کشور همسایه لهستان که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، همه هواپیماهای لهستانی و متحدانش را برای اطمینان از ایمنی حریم هوایی خود به حالت فعال در آورده است.

نیروی هوایی اوکراین در پیام رسان تلگرام تایید کرد که روسیه با حملات مکرر و با استفاده از موشک‌های بالستیک، کی یف را هدف قرار گرفت.

مقامات اوکراینی مدعی اند که یگان های پدافند هوایی این کشور، حملات را دفع کرده است.

ویتالی کلیچکو شهردار کی یف گفت: خدمات اورژانس همچنین به مناطق سویاتوشینکسی (Svyatoshynksyi)، هولوسیوسکی (Holosiivskyi) و سولومیانسکی (Solomyanskyi)اعزام شده اند.

سویاتوشینسکی، محل ایستگاه اصلی قطار و فرودگاه کی یف است. محله تاریخی سولومیانسکی در لبه غربی شهر و هولوسیوسکی در جنوب غربی پایتخت اوکراین قرار دارند.

رویترز به نقل از شاهدان عینی نوشت صدای انفجارهای شدید را در کی یف شنیده شده است.

حمله صبح دوشنبه روسیه درست یک هفته بعد از حمله این کشور با استفاده از بیش از ۲۰۰ موشک و پهپاد به اوکراین انجام شد که هفت کشته بر جای گذاشت و تاسیسات انرژی اوکراین را هدف قرار گرفت. کی یف این حمله را «بزرگترین حمله» در طول جنگ این کشور توصیف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار