وزارت خارجه آمریکا:

ایالات متحده همچنان به یافتن راهکارهای دیپلماتیک برای بحران اوکراین تمایل دارد

تهران (پانا) - یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت ایالات متحده به یافتن راهکارهای دیپلماتیک برای بحران اوکراین تمایل دارد و از شهروندانش خواسته است محض احتیاط اوکراین را ترک کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ایالات متحده همچنان به یافتن راهکارهای دیپلماتیک برای بحران اوکراین تمایل دارد

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی یکشنبه گفت: آیا به اعتقاد ما حمله روسیه قریب‌الوقوع است؟ همانطور که رئیس جمهور بایدن گفته‌اند، اقدام نظامی روسیه ممکن است هر لحظه‌ای رخ دهد.

به گفته این مقام، در صورت بدتر شدن وضعیت امنیتی، آمریکا در موقعیتی نخواهد بود که شهروندان آمریکایی را از اوکراین خارج کند، به همین دلیل وزارت امور خارجه یک توصیه مسافرتی به روز صادر کرده و از آمریکایی‌ها خواسته است تا در صورت امکان با استفاده از گزینه‌های حمل و نقل تجاری اوکراین را ترک کنند.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده همچنان به یافتن راهکارهای دیپلماتیک برای بحران اوکراین تمایل دارد و از شهروندانش خواسته است محض احتیاط اوکراین را ترک کنند.

در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی، وزارت خارجه آمریکا یکشنبه خروج داوطلبانه کارمندان استخدامی مستقیم آمریکا را مجاز دانست و دستور داد اعضای خانواده‌های واجد شرایط از این سفارتخانه در کی‌یف خارج شوند.

این مقام آمریکایی در توضیح دلایل صدور هشدارهای جدید امنیتی برای سفر به اوکراین گفت: می‌خواهم شفاف تاکید کنم که ما نمی‌گوییم که می‌دانیم حمله روسیه به اوکراین پیش خواهد آمد، چون هیچ از یک ما نمی‌دانیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه چه تصمیمی خواهد گرفت، اما ما یک سری تدابیر احتیاطی در دست داریم و این تدابیر را در حالی انجام می‌دهیم که بسیار به یافتن یک مسیر دیپلماتیک علاقمند هستیم.

این مقام آمریکایی بار دیگر تکرار کرد که اگر روسیه تصمیم به حمله به اوکراین داشته باشد، با تبعات گسترده‌ای مواجه می‌شود و واشنگتن از مسکو می‌خواهد تا تنش‌زدایی کند.

تنش‌ها در ارتباط با اوکراین طی چند ماه گذشته و بعد از اتهام‌زنی به روسیه درباره صف‌آرایی نظامی در نزدیکی مرز اوکراین و این ادعا که روسیه در تدارک حمله است، شدت گرفته است. روسیه بارها این اتهامات را رد کرده و به تحرکات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه اشاره داد و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود قلمداد می‌کند. روسیه همچنین گفته است که حق دارد نیروهایش را در داخل خاک خودش جابجا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار