گزارش وزارت دفاع روسیه از شکست نیروهای اوکراینی در «کورسک»

تهران (پانا) - وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یکی از یگان‌های‌ ارتش این کشور در حال «شناسایی و انهدام گروه‌های خرابکار دشمن» در جنوب شهرک‌های الکسیفسکویه، سافونوفکا و شپتوخوفکا واقع در منطقه «کورسک» روسیه است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
گزارش وزارت دفاع روسیه از شکست نیروهای اوکراینی در «کورسک»

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه و در تازه‌ترین به‌روزرسانی خود از اوضاع میدانی در نبرد با اوکراین عنوان کرد: «حملات نیروهای مسلح اوکراین در شهرک‌های کوماروفکا، اولگووکا، روسسکویه و چرکاسکویه پورچنویه دفع شده‌ است. هم‌چنین نیروهای اوکراینی یک تانک، پنج خودروی زرهی رزمی، یک خودروی مهندسی برای رفع موانع و بیش از ۳۰ پرسنل نظامی را از دست دادند.»

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد: «علاوه بر این، مواضع و تجهیزات دشمن در مناطق شهرک‌های بورکی، فاناسیفکا، چرکاسکایا کونوپلکا، نوویوانوفکا، میخایلوفکا و اسناگوست مورد حمله قرار گرفت.»

طبق آنچه این وزارتخانه گزارش داده است، نیروهای مسلح اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰۰ پرسنل نظامی و ۲۷ خودروی زرهی از جمله ۶ تانک و یک پرتابگر MLRS را از دست دادند. در مجموع، در طول نبرد در منطقه کورسک، دشمن بیش از ۳۴۶۰ سرباز و ۵۰ تانک را از دست داده است.

علاوه بر گزارش وزارت دفاع روسیه، مجله آمریکایی «فوربس» در گزارشی نوشت: «مانورهای اوکراین تانک‌ها و خودروهای پیاده‌نظام این کشور را در معرض پهپادها، توپخانه و تجهیزات روسیه قرار داده است. اوکراین طی این حملات چهار تانک و ۴۱ خودرو پیاده‌نظام از دست داده و این خسارات شامل یک تانک چلنجر۲ ساخت انگلیس و چندین خودروی جنگی استرایکر ساخت آمریکایی بوده است.»

حملات به منطقه «کورسک»، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های کی‌یف برای نفوذ به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ ۲ کشور در فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود و «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین هم در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت اذعان کرد متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و انگلیس از حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه مطلع بودند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار