هشدار سازمان ملل نسبت به افزایش تهدید داعش در سوریه

تهران (پانا) - فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نسبت به افزایش تهدید تروریسم و حملات عوامل گروه تروریستی داعش در سوریه و به خطر افتادن جان غیرنظامیان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدار سازمان ملل نسبت به افزایش تهدید داعش در سوریه

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گایر پدرسن نماینده ارشد سازمان ملل در امور سوریه به شورای امنیت این سازمان اعلام کرد که تهدید تروریسم با حملات عوامل گروه تروریستی داعش رو به افزایش است و جان غیرنظامیانی را که همین حالا هم در شرایط وخیم انسانی قرار دارند، به خطر می اندازد.

وی اضافه کرد: سوریه پر از گروه های مسلح و تروریستی، ارتش‌های خارجی و خطوط مقدم است». براساس اعلام سازمان ملل، تاکنون نزدیک به نیم میلیون نفر در این درگیری ها کشته و نیمی از جمعیت ۲۳ میلیون نفری آن آواره شده اند.

گروه داعش که بخش وسیعی از خاک سوریه و عراق را در سال ۲۰۱۴ تصرف کرد، در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از یک نبرد سه ساله که منجر به کشته شدن ۱۰ ها هزار نفر گردید، سرانجام در عراق شکست خورد. اما همچنان در ویرانه‌های عراق و سوریه منتظر فرصت است.

پدرسن نیز در همین زمینه به شورای امنیت سازمان ملل نسبت به وضعیت حساس امنیتی سوریه هشدار داد.

وی تاکید کرد: «سایه جنگ منطقه ای بر سر سوریه کاهش نیافته و این امر به ویژه با افزایش حملات اسرائیل به این کشور بیشتر هم شده است».

این خبرگزاری در ادامه یادآور شده است که اسرائیل سال‌هاست که به اهداف مرتبط با ایران در سوریه حمله می کند اما این حملات در پنج ماه گذشته و با تداوم جنگ در غزه و درگیری میان حزب‌الله و نیروهای اسرائیلی در مرز لبنان افزایش یافته است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار