حامیان فلسطین گردهمایی دموکرات‌های کنگره آمریکا در حمایت از بایدن را مختل کردند

تهران (پانا) - تارنمای آمریکایی هیل نوشت: حامیان فلسطین گردهمایی مشترک الکساندر اوکاسیو کورتس و جمال بومن دو تن از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت را در حمایت از جو بایدن مختل کردند.

کد مطلب: ۱۴۸۲۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حامیان فلسطین گردهمایی دموکرات‌های کنگره آمریکا در حمایت از بایدن را مختل کردند

تارنمای هیل نوشت: این تظاهرات را سازمان حامی فلسطین در نیویورک موسوم به «در زندگی ما/Within Our Lives» سازمان دهی کرده بود.

این سازمان در پیامی تبلیغاتی در باره برگزاری این تظاهرات که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، نوشت: تایید بایدن، تایید ادامه نسل کشی در غزه است.

در جریان تظاهرات روز شنبه با حضور هزار و ۲۰۰ نفر از رای دهندگان، معترضان حامی فلسطین شعارهایی با مضمون «انتفاضه، انتفاضه»، و «جو بایدنِ نسل کش باید برود» سر دادند.

بر اساس ویدئوهای ارسالی در شبکه اجتماعی ایکس، با پایان یافتن این گردهمایی، معترضان به سمت اتوبوس های کارزارهای انتخاباتی سیاستمداران حرکت کردند و بر روی آنها شعار نوشتند و برچسب هایی را الصاق کردند.

به نوشته هیل، مقامات دفاتر این سه نماینده کنگره برای اظهارنظر فوری در دسترس نبودند.

جمال بومن نماینده دموکرات از حوزه انتخابیه شانزدهم نیویورک که همچنین از حامیان آتش بس در غزه است در پاسخ معترضانی که سعی داشتند با شعارهای خود این گردهمایی را مختل کنند، خطاب به آنها با اعلام اینکه قرار نیست من بجنگم، تلاش کرد معترضان را با شعار «اکنون، آتش بس» رهبری کند.

وی در رقابت سخت برای انتخاب مجدد در این حوزه انتخابیه مواجه است و رقیب او جورج لاتیمر نماینده دموکرات مورد حمایت کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (آیپک) است. یکی از مسائل برجسته در این رقابت اختلاف شدید این دو رقیب در حمایت آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه است.

هیل نوشت: سه سیاستمدار حاضر در این گردهمایی، حمایت خود را از ریاست جمهوری بایدن برای دوره دوم ابراز کردند. این درحالی ست که برخی از نمایندگان عضو ائتلاف چپ افراطی حزب دموکرات، مانند رشیده طلیب (نماینده زن دموکرات) خود را متعهد به حمایت از نامزدی بایدن نمی دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار