نعیمی در گفت‌و‌گو با پانا:

آمریکا به‌دنبال آتش‌بس است تا خشمی که علیه‌شان ایجاد شده را مدیریت کنند

برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی کاری تبلیغاتی و موثر است

تهران (پانا) - یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اعتراضات دانشجویی در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، گفت آمریکا امروز به‌دنبال آتش‌بس است تا خشمی که علیه‌شان ایجاد شده است را مدیریت کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا به‌دنبال آتش‌بس است تا خشمی که علیه‌شان ایجاد شده را مدیریت کنند

مصیب نعیمی در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، اظهار کرد: «طبیعتا رژیم صهیونیستی به هیچ یک از مقررات و روابط بین‌المللی پایبند نیست و کنفرانس همکاری اسلامی متاسفانه نتوانسته واکنش قاطعی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی داشته باشد چرا که برخی اعضای این کنفرانس به‌رغم داشتن رابطه سیاسی با این رژیم حتی جرأت قطع روابط را نیز نداشته‌اند.»

وی افزود: «اما همین که نقطه نظرها و دیدگاه‌های کشورهای مستقل در آنجا مطرح می‌شود، می‌تواند یک حرکت تبلیغاتی علیه اسرائیل باشد. یکی از عوامل مهمی که این رژیم توانسته در این حد جنایت را افزایش دهد، نبود یک اعتراض جدی از سوی کشورهای اسلامی است. اگر از روز نخست کشورهای اسلامی در حرکتی اعتراضی واکنش قطعی به این موضوع نشان ‌می‌دادند، شرایط امروز بهتر بود.»

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل بیان کرد: «با توجه به سابقه‌ای که ما داریم، سازمان کنفرانس اسلامی نیز ضوابط لازم‌الاجرا نیست. بنابراین اصل برگزاری نشست، کاری تبلیغاتی است.»

وی به اعتراضات اخیر دانشجویان آمریکا در مخالفت با مواضع این کشور برای حمایت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، گفت: «قطعا اعتراضات دانشجویان آمریکا بسیار موثر است چرا که عمده کشورهایی که حمایت مادی و تشکیلاتی از رژیم صهیونیستی می‌کنند، آمریکا و کشورهای اروپایی هستند؛ بنابراین حرکت مردمی و دانشجویی بسیار موثر است. از این رو این واکنش‌ها از هر حرکت سیاسی دیگری مهم‌تر خواهد بود. اعتراضات دانشجویی امروز به برخی کشورهای اروپایی رسیده و نوع جنایتی که امروز رخ می‌دهد و تصاویری که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، اهانت به آنهایی است که امروز از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. تداوم این اعتراضات دانشجویی بسیار مهم است.»

وی ادامه داد: «صهیونیست ستیزی یکی از روش‌هایی شده که همه به آن افتخار می‌کنند اگر روند به همین صورت ادامه یابد، رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت.»

نعیمی خاطرنشان کرد: «نوع ارتباط اروپا و آمریکا با اسرائیل یک ارتباط قدیمی است اما رهبران اروپایی پس از بدنام شدن و فشارهای سیاسی داخلی مجبور می‌شوند یکسری از اقدامات را در دستور کار قرار دهند. رهبران غربی برای حفظ خودشان فشارها را بر رژیم صهیونیستی افزایش خواهند داد.»

وی اضافه کرد: «آمریکا امروز به دنبال آتش‌بس است تا خشمی که علیه‌شان ایجاد شده است را مدیریت کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار