ابراز امیدواری روسیه به پشت سر گذاشتن روزهای سخت در روابط با ارمنستان

تهران (پانا) - سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه ضمن تاکید بر اتحاد و شراکت با ارمنستان، ابراز امیدواری کرد لحظات دشوار در روابط مسکو و ایروان پشت سر گذاشته شود.

کد مطلب: ۱۴۶۷۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ابراز امیدواری روسیه به پشت سر گذاشتن روزهای سخت در روابط با ارمنستان

سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف امروز چهارشنبه گفت که کرملین امیدوار است لحظات دشوار در روابط روسیه و ارمنستان راه‌حلی از طریق گفت‌وگو پیدا کند. 

سخنگوی پوتین گفت «بزودی رهبران روسیه و ارمنستان فرصتی خواهند داشت تا در مورد همه چیز گفت‌وگو کنند. گفت‌وگوها در سطح کاری در حال انجام است که این هم بسیار مهم است».

وی تاکید کرد «ارمنستان شریک و متحد نزدیک روسیه است؛ کشوری که روسیه با آن از طریق بسیاری از فرمت‌های ادغام، مانند کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و البته روابط تاریخی دوجانبه متحد شده است».

این اظهارات پسکوف در واکنش به سخنانی بود که نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان امروز چهارشنبه بیان کرد و گفت که روابط این کشور با روسیه دوران سختی را سپری می‌کند اما تاکید کرد که اهمیت آن برای کشور، حاکمیت، امنیت و اقتصاد ارمنستان قابل چشم‌پوشی نیست.

وی افزود «می‌خواهم تاکید کنم که نمی‌خواهیم با فدراسیون روسیه بحث کنیم نه به این خاطر که نمی‌توانیم یا فرصت نداریم، بلکه به این خاطر که قدر (جنبه‌های) مثبت بزرگی که در روابطمان موجود بوده و هست را می‌دانیم».

وی در پایان گفت که در اولین دیدار با رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ مه 2018، این توافق حاصل شد که روابط دوجانبه بر اساس احترام متقابل به حاکمیت، دولت و منافع باشد و «من آماده چنین گفت‌وگویی هستم». 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار