چین، تعهد رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل را خواستار شد

تهران (پانا) - نماینده چین در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست دست از بی اعتبار کردن «راه حل دو دولتی» بردارد و به قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
چین، تعهد رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری شین هوا، گنگ شوانگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که بی‌ توجهی به راه‌حل دو دولتی را متوقف کند و از تخریب اساسی آن دست بردارد و به فعالیت‌های شهرک‌سازی غیرقانونی خود پایان دهد.

گنگ تاکید کرد: نزدیک به پنج ماه پس از شروع درگیری غزه، درخواست شورای امنیت برای آتش بس برای چهارمین بار توسط آمریکا به اجبار استفاده از حق وتو نادیده گرفته شد و چین آن را بسیار ناامید کننده تلقی کرد

وی افزود: نتیجه رای شورای امنیت به وضوح نشان می دهد که در موضوع درخواست آتش بس در غزه، اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورا موافق این موضوع هستند.

گنگ گفت: با این حال، آمریکا تنها کشوری بوده است که از حق وتوی خود برای خفه کردن اجماع شورا سوء استفاده کرده و باعث نارضایتی گسترده در جامعه بین‌المللی شده است.

وی تاکید کرد: آتش بس فوری در غزه پیش نیازی برای نجات غیرنظامیان بی گناه و ارائه کمک های بشردوستانه و کلیدی برای جلوگیری از تشدید بیشتر و گسترش درگیری است.

وی گفت: با نزدیک شدن به ماه رمضان، جامعه جهانی باید برای آتش بس فوری و پایان دادن به درگیری با بیشترین احساس فوریت و عزم سیاسی تلاش کند تا امید بقای مردم غزه حفظ شود.

ما از اسرائیل می‌خواهیم که فوراً مسیر خود را تغییر دهد، برنامه‌های تهاجمی خود علیه رفح را لغو کند، حملات نظامی به غزه را متوقف کند و انتقال اجباری و مجازات دسته جمعی فلسطینیان را متوقف کند.

گنگ شوانگ ادامه داد: ما از آمریکا می خواهیم که ملاحظات ژئواستراتژیک و محاسبات سیاسی داخلی را کنار بگذارد، در انتخاب درست بی طرف و مسئولیت پذیر باشد و نقش سازنده ای در پیش‌برد آتش بس در غزه ایفا کند.

نماینده چین خاطرنشان کرد: غزه زیر موشک‌باران با یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، با کمبود شدید تجهیزات زنده، نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در آستانه قحطی و نظم اجتماعی در آستانه فروپاشی مواجه است.

وی گفت: ما از اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر می‌خواهیم که به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی برای تضمین ورود ایمن، سریع و بدون مانع برای تجهیزات بشردوستانه کافی عمل کند. اقدامات عملی باید برای حفاظت از ایمنی آژانس‌ها و پرسنل نهادهای بشردوستانه و تسهیل مسیر آن‌ها برای انجام کار امدادی خود انجام شود.

وی تاکید کرد: قطعنامه های 2712 و 2720 مصوب شورای امنیت باید به طور کامل اجرا شود.

گنگ گفت: «راه حل دو کشوری» تنها راه قابل اجرا برای حل مسئله فلسطین و اسرائیل است.

وی افزود: اخیراً برخی از شخصیت های سیاسی اسرائیل به طور علنی و مکرر راه حل تشکیل دو کشور و هرگونه تلاش بین المللی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین را رد کرده اند، این اقدامی بسیار هشدار دهنده است.

نماینده چین گفت: پکن خواستار تشدید تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی و منطقه‌ای برای تغییر شکل یک فرآیند چندجانبه معتبر، احیای چشم‌انداز سیاسی راه‌حل دو کشوری و از سرگیری مذاکرات مستقیم فلسطین و اسرائیل است. ما از فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: چین به همکاری خستگی ناپذیر با جامعه بین المللی برای پایان دادن سریع به درگیری‌ها در غزه، کاهش فاجعه انسانی، اجرای راه حل دو دولتی و دستیابی به صلح و ثبات پایدار در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار