دستمالچیان در گفت‌وگو با پانا:

بایدن با حمایت از رژیم صهیونیستی، رأی تاثیرگذار مسلمانان را از دست داده است

تهران (پانا) - سفیر سابق ایران در لبنان گفت تاکنون حمایت‌های ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی بسیار مخرب بوده؛ بایدن با حمایت از رژیم صهیونیستی، رأی تاثیرگذار مسلمانان را از دست داده است.

کد مطلب: ۱۴۶۱۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بایدن با حمایت از رژیم صهیونیستی، رأی تاثیرگذار مسلمانان را از دست داده است

پارمیدا یاوری - احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با پانا در خصوص صدور بیانیه شورای امنیت برای افزایش امدادرسانی به غزه، اظهار کرد: «حق وتو یک حق توحشی است که کشورهای پیروز در جنگ جهانی دوم اروپا و آمریکا ایجاد کردند تا زمانی که منافعشان به خطر میافتد، از این حق زور علیه منافع مردم جهان استفاده کنند. تاکنون آمریکا به صورت مفرط به ویژه در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی از این حق زور استفاده کرده است.»

وی افزود: «جنایت‌های رژیم صهیونیستی به حد اعلی رسیده است به گونه‌ای که رژیم صهیونیستی هیچ حد و مرزی در عرف بین‌الملل و برای مرزهای اخلاقی قائل نیست و اقشار مختلف اعم از زن، کودک، سالمند و خبرنگار و اماکن عمومی و بیمارستان‌ها را مورد حمله قرار می دهد.»

این کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: «هر زمان که سازمان ملل قصد جلوگیری از کشتار را داشت، آمریکا یک تنه با یک رای تمامی تصمیمات را نقض کرد. بنابراین سیستم یک سیستم معیوب است که کارایی خود را از دست داده است و باید یک تجدیدنظر اساسی در این زمینه صورت گیرد. به نظر می‌رسد باید ائتلافی بین المللی برای رفع و رجوع این ساختار یک طرفه ایجاد شود.» 

دستمالچیان اضافه کرد: «شاهد بودیم که شورای امنیت سازمان ملل قصد صدور قطعنامه آتش بس غزه را داشت اما آمریکا با مخالفت صریح مانع صدور این قطعنامه شد.»

وی ضمن اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، اظهار کرد: «تاکنون حمایت‌های ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی بسیار مخرب بوده و علیه بایدن و دموکرات‌ها تاثیرگذار بوده است. بایدن رأی تاثیرگذار و تعیین کننده مسلمانان را از دست داده است به علاوه اینکه افکار عمومی آمریکا به شدت جریحه دار شده است.»

سفیر سابق ایران در لبنان با بیان اینکه  کمک‌رسانی به غزه در صدد اراده آمریکاست، خاطرنشان کرد: «حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی موجب نفرت و انزجار شدید شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار