امام جمعه کرج:

دفاع مقدس، مقاومت کم نظیر مردم برای همیشه ماندگار شده است

کرج (پانا)- امام جمعه کرج بیان کرد: ۳۱ شهریور ماه سالروز حمله صدام به ایران و آغاز دفاع هشت ساله با مقاومت کم نظیر و صلابت مردم ایران است که برای همیشه ماندگار شده است.

کد مطلب: ۱۵۰۳۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دفاع مقدس، مقاومت کم نظیر مردم برای همیشه ماندگار شده است

آیت‌الله سید محمد مهدی‌حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در کرج بیان کرد: ۳۱ شهریور ماه سالروز حمله صدام به ایران و آغاز دفاع هشت ساله با مقاومت کم نظیر و صلابت مردم ایران است که برای همیشه ماندگار شده است و یکی از نورانی‌ترین وقایع تاریخ ماندگار ایران اسلامی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: هرچند این جنگ برای کشورما خسارت‌هایی داشت و نیروهای کشورمان به شهادت رسیدند اما در حوزه‌های مختلف مانند شجاعت، مقاومت ،ایثار، حماسه، استقلال و دهها نمونه دیگر برای مردم فضلت داشت که آثار آن در جهان اسلام قابل مشاهده است.

امام جمعه کرج گفت : در این مبارزه مقدس هشت ساله که ۳۰ کشور جهان به عراق انواع کمک‌های مالی و نظامی داشتند، در واقع دشمنان در مقابل ایران صف کشیدند ، نمونه آن تحویل ۴۸ فروند بالگرد نظامی خریداری شده ایران توسط آمریکا به رژیم صدام بود.

وی اظهار کرد: در این دفاع نورانی ۴۸ هزار ارتشی، ۸۵ هزار بسیجی، بیش از ۳۳ هزار دانش‌آموز ، ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو ، ۳ هزارو ۳۱۷ روحانی، ۸۸ نفر مسیحی ، ۱۸ نفر کلیمی و ۹ نفر رزمنده زرتشتی به شهادت رسیدند و از همه اقوام و ادیان شهدای والامقامی به شهادت رسیدند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: در جنگ روایت‌ها ، موجی علیه ایران به راه انداختند که بخشی از جنگ نرم است ؛ تولید ضد روایت و حوادث و حقایق جنگ است که بتواند در زمان مشخص به ارزش‌های دفاع مقدس آسیب بزند که در این رابطه جهاد تبیین لازم است .

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: باید تبیین کرد که جنگ توسط شخص صدام به ۲ ملت برادر و مسلمان ایران و عراق تحمیل شد که درجریان دفاع مقدس تعدادی رزمندگان عراقی در کنار رزمندگان ایرانی قرار گرفتند و علیه صدام جنگیدند.

وی بیان کرد: برخی چنین القا می‌کنند که مدیریت جنگ در ایران از روی احساس بوده اما باید بدانند که در این جنگ یک سانتی مترمربع از خاک کشورمان دست دشمن نماند ضمن آنکه دفاع مقدس تجلی الهی و توجه به ظرفیت‌های داخلی در عرصه دفاع مقدس بوده است که برخی آن را نادیده می‌گیرند.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی از دین و ناموس دفاع کردیم ضمن آنکه حمله کننده اولیه نبودیم اما برخی جوری القا می کنند که ما متجاوز بودیم و روحیه پشیمانی را القامی کنند در حالی که کسی برای دفاع از ناموس برمی‌خیزد پشیمان نیست.

وی تاکید کرد: امروز خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان اسوه‌های ایستادگی در حفظ آرمان‌ها هستند و پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

امام جمعه کرج در پایان یکی از جنبه‌های فراموش شده دفاع مقدس را نقش بانوان در این دفاع برشمرد و گفت : نقش بانوان در دفاع مقدس باید الگو سازی شود. که یکی از نورانی‌ترین وقایع تاریخ ماندگار ایران اسلامی به شمار می‌آید.

دانش‌آموز خبرنگار: شایان ابراهیمی 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار