امیررضا خروطی*

مظلوم‌ترینِ مظلومان

کرج (پانا) - ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری، امام حسن مجتبی(ع) به مقام شهادت نایل شدند که با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) تداخل دارد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مظلوم‌ترینِ مظلومان

امام حسن مجتبی(ع) توسط همسرش و به دستور معاویه (لعنت الله علیه) به‌صورت مظلومانه به مقام شهادت نایل شدند و به دلیل تداخل با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) شاید بعضی از شیعیان در برپایی مراسم عزاداری برای امام حسن مجتبی(ع) کوتاهی کنند.

تخریب بارگاه مظلوم‌ترینِ مظلومان

مظلوم بودن امام حسن مجتبی(ع) در جهان اسلام، شهرت فراوانی دارد. وهابیان در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری، حرم امامان بقیع را تخریب کردند که این روز به «یوم الهدم» (روز ویرانی) مشهور است. تخریب بناها در بقیع توسط جریان وهابیت درعربستان سعودی برای از بین بردن اماکن زیارتی بود. تا آن زمان بر روی مقبره پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند، گنبدها و بناهایی قرار داشت. پس از تسلط وهابیان بر مدینه، آن‌ها ضمن تخریب قبور، آثاری که روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند.

سخن پایانی

ائمه اطهار و امامزادگان در میان شیعیان، احترام فراوانی دارند و امروز در ایران و حتی بعضی از کشورهای شیعه جهان برای امامزادگان نیز بارگاه ساخته‌اند و احترام فراوانی قائل هستند اما مظلوم‌ترین مظلومان، نوه پیامبر اکرم(ص)، پسر علی ابن ابی‌طالب(ع) و فاطمه زهرا(س) آرامگاه ندارد.

به امید روزی که بتوانیم بارگاه و آرامگاهی برای نوه پیامبر اکرم(ص) بسازیم و به زیارت‌شان برویم.

* دانش‌آموزخبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار