معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز:

ثبت‌نام کودکان بازماندگان از تحصیل دارای کِبَر سن بالای 14 سال امکان‌پذیر است

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: طبق مصوبه شورای معاونان و جلسه کمیته بهبود کیفیت استان، ثبت‌نام بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی دارای کِبَر سن بالای 14 سال برای پایه اول تا پنجم فقط در کلاس‌های سوادآموزی امکان‌پذیر است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام کودکان بازماندگان از تحصیل دارای کِبَر سن بالای 14 سال امکان‌پذیر است

رویا عسگرپور با اعلام این خبر عنوان کرد: طبق آیین‌نامه نهضت سوادآموزی، تمام افراد بالای 10 سال که از چرخه رسمی آموزش کشور بازمانده‌اند، می‌توانند در دوره‌های سوادآموزی شرکت کنند و پس از قبولی و داشتن شرایط سنی در مدارس ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: طبق این مصوبه، ثبت‌نام بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی دارای کِبَر سن بالای 14 سال برای پایه اول تا پنجم فقط در کلاس‌های سوادآموزی و برای پایه ششم با رای کمیسیون خاص در مدرسه امکانپذیر است.

عسگرپور تصریح کرد: دوره‌های‌تحصیلی در نهضت سوادآموزی شامل دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم است که افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به واحدهای سوادآموزی مستقر در ادارات آموزش و پرورش استان اقدام به ثبت‌نام کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه تمام دوره‌های سوادآموزی رایگان بوده و اقلام آموزشی اعم از کتاب، دفتر و نیز به‌صورت رایگان در اختیار سوادآموزان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: دوره سوادآموزی ویژه افراد بی‌سواد مطلق یا کسانی است که مدرک اول و دوم ابتدایی دارند و طول دوره به مدت 5 ماه است که افراد پس از قبولی، مدرک سوادآموزی که معادل سوم ابتدایی است را اخذ می‌کنند.

عسگرپور اظهار کرد: دوره انتقال به مدت 6 ماه است که افراد دارای مدرک سوادآموزی یا چهارم و پنجم ابتدایی می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند و پس از قبولی، مدرک انتقال که معادل ششم ابتدایی است را اخذ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار