مدیرکل بهزیستی استان البرز:

۱۲۴۴ دانش‌آموز معلول تحت پوشش از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند

کرج (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت ۴۰ هزار معلول در استان وجود دارد که بیش از ۲۵ هزار نفر آنان و همچنین ۱۲۴۴ دانش‌آموز معلول تحت پوشش، خدماتی از قبیل ویلچر و... دریافت و از امکانات بهزیستی استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۴۴ دانش‌آموز معلول تحت پوشش از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند

وجیهه محمدی‌فلاح به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری عنوان کرد: در سال گذشته، وسایل‌توانبخشی از جمله ۱۳۰۰ ویلچر، ۶۰۰ قلم سمعک و... خریداری شد که به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال بود که در اختیار معلولان و افرادی که نیاز داشتند قرار گرفت.

وی با اشاره به کودکان کار اتباع افزود: ۲۰ مرکز کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان وجود دارد که ۵۸۰ فرزند در حال حاضر خدمات دریافت می‌کنند و بعضی‌ها هم در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و ۲ مرکز کودکان‌کار به تازگی ایجاد شده است. هیچ کودک کار ایرانی در مراکز نداریم و همه کودکان کار از اتباع هستند که در سال گذشته ۶۰۱ کودک کار در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شدند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر ارائه خدمات به دانش‌آموزان در این مراکز گفت: 159 دانشجو تحت پوشش مراکز بهزیستی استان هستند که هزینه تحصیل آنان نسبت به دهک‌بندی پرداخت می‌شود و ۳۲۱ دانش‌آموز از امدادهای بهزیستی استـفاده می‌کنند و ۸۵۹ دانش‌آموز که مادران آنان سرپرست خانوار هستن تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند و ۱۲۴۴ دانش‌آموز معلول تحت پوشش هستند که مناسب‌سازی آنان صورت گرفته و از امکانات بهزیستی مانند ویلچر و... بهره‌مند می‌شوند.

محمدی‌فلاح با قدردانی از آموزش و پرورش اضافه کرد: طرح پیشگیری از خودکشی با کمک آموزش و پرورش در ۳۳ مدرسه اجرا شد و ۶۰ هزار نوجوان و جوان در فضای مجازی، آموزش‌های پیشگیرانه را دیده‌اند.

وی بیان کرد: طرح مانا، طرحی برای مشارکت اجتماعی نوجوانان بود که برای اوقات فراغت صورت گرفت که ۶۶۰ نوجوان تحت پوشش طرح مانا قرار گرفتند و دوره‌های پیشگیرانه و آموزشی را دیدند و همچنین در طرح همیار مادر و کودک ۳۰۰ مادر آموزش دیدند که چگونه رفتارمناسبی با فرزندان خود داشته باشند.

محمدی‌فلاح با اشاره به امر نیک فرزندخواندگی عنوان کرد: 11 فرزند به صورت امین موقت و ۷۵ نفر به صورت فرزندخواندگی تحویل خانواده‌ها شدند و در جشنواره سیمرغ هم بیش از ۳۰۰ فرزند بیمار یا معلول در سال گذشته واگذار شده و در حال حاضر بیش از ۸ هزار درخواست فرزندخواندگی‌ هم داریم.

وی تصریح کرد: برای۸۸۰۳ نفر ایجاد شغل‌صورت گرفته است. ۹۴۳ نفرتسهیلات مسکن که شامل وام خرید خانه و... است و ۳۱۸ نفر هم کمک‌هزینه جهیزیه تاکنون دریافت کرده‌اند.

محمدی‌فلاح اظهار کرد: 120 کمپ اعتیاد در استان البرز فعالیت می‌کردند که بخش عمده‌ای استاندارد نبودند و غیرمجاز فعالیت می‌کردند که اکنون ۵۱ مرکز کمپ فعال درحال فعالیت هستند وکمپ‌های غیرمجاز رصد و تعطیل شدند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به افزایش حقوق مددجویان هم افزود: 1952 نفر حق پرستاری برای خانوارهای تحت پوشش بهزیستی ماهانه به مبلغ ۲ میلیون ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و در مراکز توانبخشی ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان یارانه اختصاص یافته ه این مبالغ، رشد قابل توجهی داشته است.

محمدی‌فلاح بیان کرد: طرح CBR ویژه روستاهای هدف است که اجرایی شد. در مرحله اول ۱۰۰ روستا و در مرحله دوم ۵۰۰ روستا تحت پوشش قرار گرفتند که مشکلات معیشتی آنان نیز برطرف می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: دولت شهید آیت‌الله رئیسی، توجه ویژه‌ای به خانواده بهزیستی داشت و در دولت سیزدهم شاهد رشد ۵۰ درصدی اعتبار، رشد ۱۰۰ درصدی در تامین امکانات توانبخشی بودیم و همچنین کاشت حلزون در این دولت رایگان شد و آزمون استخدامی ویژه معلولان برای ۱۲ هزار معلول هم برگزار شد.

دانش‌آموزخبرنگار: امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار