مدیر کل بهزیستی البرز اعلام کرد:

طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در البرز اجرایی می شود

کرج (پانا)-یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه، روابط صحیح خانواده ها است. در طول زندگی تصمیمات مختلفی گرفته می شود که ازدواج و تشکیل خانواده مهم ترین آن است. در همین راستا بهزیستی البرز تصمیم گرفته طرحی به نام بهبود و مراقبت روابط خانواده اجرا کند که هدف از این طرح ایجاد اطمینان خاطر در زوج های جوان و خانواده های مختلف است. این طرح برای اولین بار در شهرستان ساوجبلاغ اجرایی می شود و برای ۵ سال اول با محوریت تسهیل‌گری در مراکز مثبت، اقداماتی انجام می شود.

کد مطلب: ۱۱۷۹۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در البرز اجرایی می شود

اسدالله حیدری مدیر کل بهزیستی البرز اظهار کرد: مراحل اولیه این طرح با برگزاری مشاوره های روانشناختی برای خانواده ها و زوجین جوان آغاز می شود و تلاش می کنیم به طور مستمر در سطح استان ادامه دار باشد.

وی اضافه کرد: ما در این طرح می خواهیم از برخی ناهنجاری هایی که از روابط نادرست خانواده در جامعه که در راستای تحکیم بنیاد خانواده و کاهش آمار طلاق صورت می گیرد جلوگیری کنیم.

حیدری افزود: خانواده ها با مشارکت در این طرح مشکلات خود را با متخصصان مراکز سلامت در میان می گذارند و با کمک آنها برای بهبودی زندگی خود تلاش می کنند. همچنین زوجینی که در مراحل آشنایی و ازدواج قرار دارند تحت مشاوره قرار می گیرند و با روابط درست خانواده آشنایی پیدا می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: هدف از این طرح ترویج ازدواج آگاهانه و کاهش تعرضات خانوادگی است، زیرا به دلیل ازدواج های ناصحیح و روابط اشتباه آمار طلاق روز به روز در حال افزایش است.

مدیر کل بهزیستی البرز در پایان خاطر نشان کرد: این طرح نیز برای زوجین با ریسک بالا و درگیر با مشکلاتی از قبیل اعتیاد، اختلالات جسمی مزمن یا روانی، چند همسری و خودکشی است که استان البرز باز هم ‌با همتی بلند این طرح را برگزار کرده که کمکی در زمینه بهبود روابط بین خانواده ها باشد.

خبرنگار؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار