کارشناسمسئول قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز:
طرح «سه میم» یک فرآیند تربیتی برای ارتباط دانشآموزان و اولیا با مساجد است
کرج (پانا) - کارشناسمسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: طرح «سه میم» یک فرآیند تربیتی در اثر همافزایی مسئولان مدرسه، خانوادهها و اعضای هیاتامنای مسجد محله، زمینه ارتباط دانشآموزان و اولیای آنان با مسجد محله را فراهم میکند.
فاطمه طاهری در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «با هدف تعامل مستمر و مؤثر کانونهای تربیتی مسجد، مدرسه و منزل در پرورش نوجوانان و به بار نشستن دستاوردهای ارزشمند و افزایش استحکام و مقاومت جامعه در برابر تهاجم فرهنگی و کاهش آسیبهای اجتماعی و ضرورت برقراری تعامل پویا و سازنده میان مدارس، مساجد، جامعه محلی و خانواده با تأکید بر پیوند مسجد، مدرسه و منزل ایجاب میکند که برنامهریزی و ایجاد هماهنگی بهینه برای استفاده از ظرفیت این ۳ عنصر موثر، گامی در جهت نهادینهسازی اقامه نماز در جامعه باشد.»
وی افزود: «بدین منظور طرح «سه میم» یک فرآیند تربیتی است که در اثر همافزایی مسئولان مدرسه، خانوادهها و اعضای هیاتامنای مسجد محله، زمینه ارتباط دانشآموزان و اولیای آنان با مسجد محله را فراهم میکند.»
طاهری اضافه کرد: «در این راستا با همکاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری و ستاد اقامه نماز، اردوی یکروزه تربیتی و تفریحی ۱۰۰ نفره دانشآموزی در اردوگاه امام علی(ع) کمیته امداد امام خمینی(ره)برگزار شد.»
کارشناسمسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: «نماینده استاندار، رئیس ستاد اقامه نماز، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری، نمایندگان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی از اداره قرآن و نماز و اداره آسیبهای اجتماعی، مسئول انجمن اسلامی استان و مسئول امور نوجوانان استانداری در طول مدت این اردو حضور داشتند.»
وی خاطرنشان کرد: «گعدههای دانشآموزی، بازیهای تاما و استفاده از فضای آزاد اردوگاه ویژه دختران، دوره آموزشی با حضور کارشناس، همخوانی سرود و برگزاری مسابقه در این اردو انجام شد.»
ارسال دیدگاه