معاون تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۸:

برنامه‌های آموزش و پرورش باید با آموزه‌های قرآنی در یک راستا باشد

تهران (پانا) - معاون تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران ضمن بازدید از حوزه‌های قرآنی، عنوان کرد شایسته است آموزش‌و‌پرورش ساز و کار برنامه‌های خود را با آموزه‌های قرآنی چنانکه در سند تحول بنیادین مطرح شده تطبیق دهد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های آموزش و پرورش باید با آموزه‌های قرآنی در یک راستا باشد

طاهره صاحب الزمانی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران در راستای برگزاری بیست و دومین مسابقات قرآن، عترت، نماز فرهنگیان در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: منطقه ۸ در حوزه قرآن، عترت و نماز و برگزاری مسابقات دانش‌آموزی و فرهنگیان جایگاه خوبی در استان تهران دارد و تاکنون هم آنگونه که از این منطقه که به نوعی منطقه امام رضا(ع) است، انتظار می‌رفته، فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و جایگاه خوبی را کسب کرده است.

وی بیان کرد: البته در این زمینه باید فعالیت‌هایی بیش از این داشته باشیم و برنامه‌های قرآن، نماز و عترت این منطقه را فوق همه برنامه‌ها در نظر بگیریم؛ از این‌ رو شایسته است، ما به عنوان یکی از متولیان این حوزه همه ساز و کار برنامه‌های خود را همانگونه که در سند تحول آمده، با آموزه‌های قرآنی تطبیق دهیم و همواره چنین انتظاری از این منطقه وجود دارد.

صاحب الزمانی بیان کرد: در سال تحصیلی کنونی فعالیت‌های گسترده‌ای را در سه محور داشته‌ایم. محور اول در خصوص توانمندسازی همکاران فرهنگی در رابطه با قرآن بوده است، محور دوم هم در رابطه با فراهم کردن امکانات قرآنی بود که خوشبختانه اقدامات ارزشمندی در این راستا صورت گرفت و یکی از این اقدامات ارزشمند پیگیری طرح سه میم پیوند مدرسه، مسجد و منزل و اجرایی کردن آن است و در حال حاضر نیز این طرح به ثمر نشسته است و امیدواریم این طرح ارزشمند را ترویج و توسعه دهیم.

وی در ادامه گفت: ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز برای دانش‌آموزان منطقه از جمله منافع این طرح به‌شمار می‌رود و در نهایت محور سوم نیز مساله دانش‌آموزی و پرداختن به تدریس کردن قرآن در مدارس است. به عبارتی همیشه تعلیم و تربیت قرآن تنها محدود به روخوانی و روانخوانی قرآن بود.

صاحب الزمانی در پایان افزود: در مرحله منطقه ای مسابقات فرهنگیان حدود ۳۰۰ نفر در رشته‌های روش تدریس، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ثبت نام کرده و به رقابت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار