مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

دغدغه شهید چمران گسترش اسلام بود

کرج (پانا) - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت‌ شهید چمران همواره به دنبال گمشده‌ خود که همان اسلام بود در تمام نقاط دنیا می‌گشت تا بتواند اسلام را گسترش دهد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه شهید چمران گسترش اسلام بود

امیرحسین دانش‌کهن به مناسبت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «شهید چمران، شخصیت بسیار کم‌نظیر دوران انقلاب بود که از لحاظ علمی فوق‌العاده در سطح جهانی مطرح بود. دکترای فیزیک داشت و در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کرد و اولین کسی بود که انجمن‌های اسلامی را راه‌اندازی کرد.»

وی افزود: «شهید چمران، اهمیت اسلام را درک کرده بود و می‌دانست که اگر اسلام گسترش یابد، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه بهبود می‌یابد. او می‌گفت این دنیا محل گذر است و ما آمده‌ایم که توانایی‌های خود را در هر عرصه‌ نمایش دهیم.»

دانش‌کهن اضافه کرد: «شهید چمران، عارفی بالقوه بود و با توجه به اینکه دغدغه‌اش اسلام بود و در راه انقلاب، بسیار رشادت‌ها داشت و در گروه‌ها و فرقه‌های مختلف حضور پررنگی داشت و فردی نظامی بود اما روحیه لطیف و علاقه‌اش به هنر و مجسمه‌سازی و نویسندگی بسیار جلوه‌گر شخصیت فوق‌العاده آن شهید بود.»

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: «شهید چمران به آن افق دید و خودسازی که نسبت به دنیای ابدیت و بصیرتی داشت، توانست الگو و رهرو جامعه‌ اسلامی باشد. همچنین آن شهید از لحاظ درسی و علمی، بهترین الگو برای جوانان است.»

دانش‌کهن بیان کرد: «شهید چمران از لحاظ عرفان به مطالعه بسیار می‌پرداخت و با بزرگان همنشین بود. زیرا وی یکی از ویژگی‌های مهم و سرمشق زندگی جامعه جوانان است و همواره به دنبال گمشده‌ خود که همان اسلام بود در تمام نقاط دنیا می‌گشت تا بتواند اسلام را گسترش دهد.»‌

وی عنوان کرد: «اگر شهید چمران اکنون زنده بود به جوانان توصیه می‌کرد که با توجه به توانمندی‌ها و نیازهای امروز جامعه به مردم خدمت کنند و به دنبال جمله‌ای از بزرگان بود که گفته‌اند جنگ ما با آمریکا خدمت خوب و بااخلاص به مردم و جامعه‌ اسلامی است.»

دانش‌کهن خاطرنشان کرد: «اگر در حوزه‌های هسته‌ای و نظامی، قوی هستیم، مدیون خون شهدای کارآمد و تحصیل خوب جوانان کشورمان هستیم.»

مدیرکل بنیاد شهید استان البرز اظهار کرد: «تاکید شهید چمران بر تزکیه نفس و عرفان است که می‌گفت جهاد کوچک، جنگ با آمریکا است اما جهاد بزرگ و چشمگیر همان مقابله با نفس خود انسان است. زیرا می‌توانیم با تلاش و پشکار خود، یک شهید چمران‌ باشیم.»

وی درخصوص شهادت شهید چمران گفت: «شهید چمران در سال ۱۳۶۰ برای بازدید از مناطق جنگی رفته بود که مورد اصابت ترکش گلوله توپ قرار گرفت و به درجه‌ رفیع شهادت نائل شد و با یاد و خاطره خود، الگو و سرمشق بسیار عالی برای جوانان و نوجوانان کشورمان شد.»

دانش‌آموزخبرنگار: آیناز مهدوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار