سرپرست معاونت فعالیت های دانش آموزی :

تربیت اجتماعی دانش‌آموزان ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی است

کرج(پانا) - سرپرست معاونت فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور در حاشیه نشست گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در البرز گفت تربیت اجتماعی دانش آموزان ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی است.

کد مطلب: ۱۴۷۴۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اجتماعی دانش‌آموزان ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی است

ابراهیم رحیم زاده در این نشست ضمن قدردانی از عملکرد مثبت و زحمات سازمان دانش‌آموزی استان البرز و با تاکید بر اثربخشی فعالیت‌های این سازمان در پرورش فردی و اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد : سازمان دانش آموزی یک خانواده ی بسیار بزرگ است که ماموریت اصلی آن اجتماعی ساختن دانش آموزان است که از بدو تاسیس و شکل گیری خود به فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای جامعه پذیری دانش‌آموزان پرداخته است.

وی افزود: این سازمان ظرفیت تربیتی بسیار وسیع و گسترده‌ای در جامعه آموزش و پرورش است که در سطح هر منطقه، شهر یا استانی بستری اثرگذار برای پرورش دانش آموزانی خلاق و پویا است.

رحیم زاده با تاکید بر مهارت محور بودن فعالیت های سازمان دانش آموزی تشریح کرد: ما همواره به دنبال برنامه‌ای هستیم تا به دانش‌آموزان این امکان داده شود که از بستر سازمان دانش آموزی در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی بهره ببرند . ضرورت این موضوع نیز تنها با یادگیری مهارت های زندگی محقق می شود تا همه ی افراد جامعه ی آینده ی ایران اسلامی ، یک زندگی سالم انسانی را تجربه نمایند . 

وی اظهار  کرد: امروزه اگر ما نگاهی گذرا به معضلات جامعه بیندازیم و به بحث آسیب شناسی روی آوریم، این خلأ در بحث اجتماعی شدن دانش‌آموزان ما احساس می‌شود، پس با طی شدن فرایند جامعه پذیری و اجتماعی شدن دانش آموزان بخش قابل توجهی از این معضلات و آسیب‌ها حل خواهند شد . 

سرپرست معاونت فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اذعان کرد : یکی از اهداف تاسیس سازمان دانش آموزی این است که در کنار آموزش و پرورش رسمی، آموزش و پرورش نیمه رسمی را نیز به جامعه دانش‌آموزی ارائه دهد. در این هنگام سازمان دانش آموزی تبدیل به بستر مناسبی برای رشد شخصیت اجتماعی دانش آموزان با تکیه بر خودباوری، خداباوری و نیز مهارت‌های زندگی خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: بخشی از فرآیند پرورش اجتماعی سازمان دانش آموزی در راستای اهداف کتب درسی و آموزش‌های رسمی در مدرسه انجام می گیرد و در مقابل بخش دیگری از آن نیز مهارت آموزی است تا به دانش آموز کمک کند در زندگی و آینده خود نقش داشته باشد. بی شک بحث مهارت آموزی که محوریت و فلسفه ی اصلی سازمان دانش آموزی به شمار می رود تا حد زیادی در آینده فردی، اجتماعی و نیز شغلی دانش آموز ما نیز تاثیر گذار خواهد بود

رحیم زاده با اشاره به فعالیت های اخیر سازمان دانش‌آموزی در راستای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان گفت: در طول سال های اخیر خوشبختانه سازمان دانش آموزی کشور موفق بوده است به شکل تخصصی و ویژه ای به مساله ی تربیت اجتماعی قشر دانش آموز بپردازد . فعالیت هایی از قبیل برگزاری اردوها ، زندگی در دامن طبیعت و فراگیری مهارت های زندگی ، از جمله اقداماتی است که جهت تحقق شعار اصلی سازمان یعنی  ، همفکری، همدلی و همکاری صورت پذیرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت داوطلبانه بودن فعالیت های سازمان دانش‌آموزی خاطرنشان کرد : معتقدم نیروی انسانی سازمان دانش‌آموزی کشور افرادی متعهد، کارآمد و از همه مهم‌تر داوطلب را در خود جای داده است که این موضوع خود یکی از دلایل اصلی تاثیر گذاری این سازمان در عرصه اجتماع است. همین تعهد ، کارایی ، ایثار و داوطلبانه بودن نیز به ما کمک می‌کند از آسیب ها و معضلات جامعه عبور کنیم.

رحیم زاده در ادامه با تقدیر از زحمات کادر سازمان دانش آموزی و حضور بی وقفه ی آنان در کف میدان مدارس بیانگر شد: مجموعه ی سازمان دانش آموزی همواره در کف میدان مدارس حضور داشته است تا به طور مستقیم به تربیت و پرورش اجتماعی دانش آموزان بپردازد. طی سالیان اخیر زحمات همکارانمان را در این زمینه شاهد بوده ایم که بی هیچ چشم‌داشتی ، ایثارگرانه و داوطلبانه به پرورش و تربیت در سطح مدارس پرداخته اند و این امر بسیار قابل تقدیر و تشکر است. 

سرپرست معاونت فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور در پایان بیان کرد : امیدواریم مسیر تربیت اجتماعی دانش آموزان همچنان تداوم داشته باشد و حتی در آینده شاهد فعالیت های بیشتر سازمان دانش آموزی در راستای تحقق جامعه پذیری دانش آموزان باشیم تا بهتر از قبل با معضلات و آسیب های رایج در جامعه مقابله کنیم.

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار