معلم نمونه شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با پانا:

معلمان در تربیت و الگوسازی فرزندان این مرز و بوم، نقش کلیدی دارند

دانش‌آموزان به توانمندی‌های خود ایمان داشته باشند

کرج (پانا) - یکی از معلمان نمونه استان البرز گفت: معلمان مدارس در راه تعلیم و تربیت و الگوسازی فرزندان این مرز و بوم، نقش کلیدی و موثری دارند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
معلمان در تربیت و الگوسازی فرزندان این مرز و بوم، نقش کلیدی دارند

فائزه مهرآیین، معلم نمونه استانی راه‌یافته به مرحله کشوری از مدرسه شهید فلاحت‌پیشه شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «تمام تلاش خود را انجام دادم نه صرفا برای معلم نمونه شدن بلکه به دلیل این که مسئولیتی را که در حوزه تعلیم و تربیت در قبال دانش‌آموزان به عهده گرفته‌ام به نحو احسن انجام دهم.»

وی با بیان اینکه تمام تلاشم را انجام دادم تا در این 12 سال سابقه تدریس خود به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان توجه کنم، افزود: «برای آموزش اصول تربیتی و پرورشی سعی می‌کنم از بازی استفاده کنم. چون دانش‌آموزانم در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند و یادگیری همراه با بازی در دانش‌آموزان موثرتر است. زیرا خیر معلمی، تنها  عشق است و معلم‌های گذشته هم مملو از محبت و عشق به دانش‌آموزان بوده‌اند و الان هم به همین شکل است. فقط معلمان با توجه به شرایط امروز، تدریس‌های خود را به‌روز می‌کنند تا جذابیت بیشتری برای یادگیری دانش‌آموزان ایجاد کنند.»

مهرآیین در تشریح عدالت آموزشی ادامه داد: «عدالت آموزشی یعنی دولت حداقل امکانات را برای تمام دانش‌آموزان صَرف نظر از این که در چه طبقه اجتماعی و جنسیتی و... هستند، فراهم کند و مدیریت منابع و امکانات به مساوات در بین دانش‌آموزان تقسیم شود تا تمام دانش‌آموزان سرزمین عزیزمان ایران بتوانند رشد کنند و نامی این سرزمین باشند.»

این معلم نمونه، ویراستار و مقاله‌نویس در حوزه تعلیم و تربیت خطاب به دانش‌آموزان و دبیران گفت: «می‌خواهم به تمام دانش‌آموزان بگویم که همه شما توانمند هستید و به خود ایمان داشته باشید. شما افتخار و نور امید سرزمین عزیزمان هستید و همکاران در مدارس همچنان با قوت در راه تعلیم و تربیت، قدم بردارید که قطعا شما در تربیت و الگوسازی فرزندان این مرز و بوم، نقش کلیدی و موثر دارید.»

دانش‌آموز خبرنگار: غزل کشاورز نوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار