در گفت‌وگو با پانا اعلام شد

تخفیف تا 40 درصدی نرخ هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیرهای تهران در نوروز امسال

تخفیف ۵۰ درصدی به فرهنگیان برای اقامت در هتل‌ها و مهمانپذیرهای تهران از اول تا ۱۵ فروردین ۹۷

تهران (پانا) - روسای اتحادیه‌های هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها به مردم اطمینان دادند که نرخ هتل‌ها در ایام نوروز در شهرتهران علاوه برآنکه افزایش ندارد تا 40 درصد نیز تخفیف خواهد داشت و این تخفیف‌ها برای فرهنگیان 50 درصد نرخ‌های مصوب در نظرگرفته شده است.

کد مطلب: ۸۰۳۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تخفیف تا 40 درصدی نرخ هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیرهای تهران در نوروز امسال

صنعت گردشگری داخلی در کشور حال و روز چندان خوشی ندارد چرا که به گفته کارشناسان این صنعت، کمتر از 10 درصد از گردشگران داخلی از هتل‌ها به عنوان مراکز اقامتی استفاده می‌کنند و دیگران یا از چادرهای مسافرتی استفاده می‌کنند یا در منازل اقوام و آشنایان ساکن می‌شوند. اگرچه قیمت می‌تواند در شرایط رکود اقتصادی یکی از عواملی باشد که جاذبه اقامت در هتل یا هتل آپارتمان‌ها را کاهش می دهد اما به گفته کارشناسان، شرایط هتل‌ها و امکانات تفریحی آنها نیز چندان استاندارد نیست و باید ضمن استانداردسازی هتل‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و مجموعه‌های اقامتی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب نیز انجام شود و نگاه ویژه‌ای به هتل‌ها و مراکز اقامتی وجود داشته باشد تا رونق و حفظ حیات این مجموعه‌ها، به رونق صنعت گردشگری داخلی و خارجی نیز کمک کند.

محمد علی فرخ‌مهر، رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با تاکید براینکه هیچ‌گونه افزایشی در نرخ هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها در سطح کشور در ایام نوروز امسال وجود نخواهد داشت، اظهار کرد:‌ در شهر تهران علاوه براینکه قیمت‌ها افزایش نخواهد داشت کلیه واحدهای اقامتی اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها از اول تا 15 فروردین 40 درصد تخفیف به توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی ارایه می‌دهند.

وی با بیان اینکه شهر تهران در ایام نوروز با خلوتی و آرامش زیادی‌ همراه است، اظهارکرد:‌ هوای مناسب، جاذبه‌های گردشگری، وجود بوستان‌ها و پارک‌های مناسب و امکانات تفریحی مانند لوناپارک‌ها در شهر تهران جاذبه‌هایی است که می‌تواند درکنار آرامش و خلوتی این شهر در ایام نوروز روزهای خوشی را برای گردشگران داخلی و خارجی رقم بزند.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها تصریح کرد:‌ شهرداری و سازمان میراث فرهنگی نیز جشنواره‌های مناسبی را در پارک‌ها برگزار می‌کنند و تورهای تهران گردی و بازدید از موزه‌ها فرصتی است برای گردشگران سایر استان‌ها که تهران را مقصد سفرهای نوروزی خود قرار دهند.

فرخ‌مهربا اعلام تخفیف 50 درصدی به فرهنگیان برای استفاده از هتل‌ها و هتل‌‌آپارتمان‌ها در ایام نوروز اظهار کرد: فرهنگیان با ارایه کارت پرسنلی خود می‌توانند از تخفیف 50 درصدی در هتل، آپارتمان و مهمانپذیرها برخوردار شوند.

تشکیل ستادهای سفر و اسکان در نوروز 97

وی خاطرنشان کرد:‌ در استان‌های مختلف نیز برنامه‌ریزی‌های استانی نیز در حال انجام است تا مسافران و گردشگران با کمبود محل‌های اقامتی همراه نباشند و ستادهایی تحت عنوان سفر و اسکان ایجاد شده که با همکاری با استانداری‌ها و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و تشکل‌های مربوطه درحال برنامه‌ریزی هستند تا مهمانان نوروزی دغدغه محل اقامت را نداشته باشند.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها تصریح کرد:‌ در استان مازندران به دلیل آنکه برخی از مردم خانه‌ها و ویلاهای خود را در این ایام به مسافران نوروزی اجاره می‌دهند با مازاد هتل و هتل‌آپارتمان مواجه هستیم و استان‌های گردشگرپذیر مانند اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز نیز درتلاش هستند تا کمبودی درمحل اسکان وجود نداشته باشد.

افزایش نیافتن نرخ مهمانپذیرها

شاهرخ محمدزاده رئیس اتحادیه مهمانپذیران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، اظهار کرد:‌ با هماهنگی‌های به عمل آمده قیمت اقامت در مهمانپذیرها نیز در ایام نوروز هیچ‌گونه افزایشی نخواهد داشت و علاوه برآن به شاغلان فرهنگی نیز تخفیف 50 درصدی برای اقامت ارایه می‌شود.

وی افزود: از مهرماه 96 واحدهای مهمانپذیر مجازبوده‌اند تا 10 درصد به نرخ‌های سال گذشته اضافه کنند اما به دلیل رکودی که در صنعت گردشگری کشور حاکم است این افزایش نرخ‌ها اعمال نشده است.

60 درصد ظرفیت مهمانپذیرها خالی است

محمدزاده تصریح کرد:‌ براساس آخرین آمارها 110 مهمانپذیر و حدود 1200 تخت در شهر تهران وجود دارد که به طور معمول در فصل‌های پرسفر و کم سفر حدود 40 درصد ظرفیت مهمانپذیرها تکمیل می‌شود و حدود 60 درصد ظرفیت آنها خالی است.

کاهش قابل توجه توریست‌های کوله‌پشتی

رئیس اتحادیه مهمانپذیران تصریح کرد:‌ بخش عمده‌ای از توریست‌هایی که درسالهای گذشته از کشورهای اروپایی، شرق آسیا و آسیا ازایران بازدید می‌کردند توریست‌های کوله‌پشتی بودند که با کمترین هزینه‌ها برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند و به طور معمول مهمانپذیرها را برای اقامت انتخاب می‌کنند اما تعداد این گردشگران به نحو چشمگیری کاهش داشته است.

علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری نیز در حاشیه جلسه هیات دولت گفته است برای کاهش قیمت هتل‌ها با هتلداران تفاهم شده است و مدیران کل سازمان میراث فرهنگی در چند استان توانسته‌اند با هتلداران تفاهم کنند تا کاهش قیمت هم داشته باشند که این کاهش قیمت‌ها اعلام می‌شود.

به گفته او دستگاه‌های دولتی در ایام تعطیلات نوروز نظارت دقیقی خواهند داشت تا قیمت هتل‌ها افزایش نیابد و پیش‌بینی ما این است که امسال سفرهای بیشتری نسبت به پارسال در ایام نوروز وجود داشته باشد.

با وجود آنکه سازمان میراث فرهنگی هر ساله تاکید بر ثبات نرخ ها تا پایان نوروز دارد اما گزارش‌هایی نیز ازسال گذشته وجود دارد که بسته به محل قرار گرفتن اتاق در هتل یا سایر ویژگی‌ها، قیمت‌هایی بیش از نرخ‌های مصوب از مسافران گرفته شده است. البته برخی هتل‌ها یا هتل‌آپارتمان‌ها نیز افزایش قیمت کمتری داشته‌اند و برخی نیز تا پایان عید نوروز قیمت را ثابت نگه داشته‌اند.

آنگونه که روسای اتحادیه‌های هتل‌ها و مهمانپذیرها می‌گویند مردم می‌توانند تخلفات احتمالی یا شکایات خود را به اتحادیه‌های مرتبط اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار