معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد؛

بازگشت ۸۳ درصد کالاهای تملیکی به چرخه اقتصاد کشور

تهران (پانا) - معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد کالا استرداد و انهدام شد اما در سال‌جاری ۸۳ درصد کالاها به چرخه اقتصاد بازگشت.

کد مطلب: ۱۵۰۹۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت ۸۳ درصد کالاهای تملیکی به چرخه اقتصاد کشور

سعید غلامی باغی، معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در گردهمایی سالانه مدیران ستادی و اجرایی سازمان اظهار کرد: در یک روز از فرسودگی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالا جلوگیری شد و به چرخه مصرف باز گردانیده شد.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان این که ۴۸ برابر میانگین سه سال گذشته کالا به فروش رفته است افزود: در ۶ ماهه امسال نیز فرآیندها و نرخ‌ها مثبت است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد کالا استرداد و انهدام شد اما در سال‌جاری ۸۳ درصد کالاها به چرخه اقتصاد بازگشته است و پویایی و حرکت را به وضوح می‌توان مشاهده و لمس کرد.

غلامی باغی گفت: تمرکز فروش کالای سازمان در ۵ استان متمرکز شده و با توجه به تمرکز تجارت خارجی در چند نقطه کشور طبیعی است.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ۸۵ درصد واردات از ۵ استان کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به همین دلیل تعیین تکلیف و فروش سازمان به همین گونه است.

وی اظهار کرد: در حالی که در گذشته سالانه ۱۱ مورد مزایده برگزار می‌شده اما در حال حاضر بالای ۴۰ مزایده برگزار می‌شود.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان این که با روش‌های نوین ۱۱ مرحله حراج حضوری را به ۸۰۰ مرحله حراج نوین و الکترونیکی تبدیل کردیم، تاکید کرد: بیش از ۸۵ هزار نفر در این حراج‌ها مشارکت کردند در حالی که در گذشته این رقم حداکثر ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر بود و استان قم و تهران سرآمد برگزاری حراج بودند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد فروش سازمان به صورت الکترونیکی است، افزود: ۳ درصد باقی‌مانده مربوط به کالاهای سریع‌الفساد و سریع الاشتعال و کالاهایی است که به نهادهای حمایتی مرتبط است و یا ممنوعیت فروش دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار