تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی کلید خورد

تهران (پانا) - مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت همسو با تولید پایدار و ایمن در فصل زمستان پیش رو، عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ پنجم پارس جنوبی با تکیه بر توان و دانش بومی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی کلید خورد

کامبیز صفتی اظهار کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر علم مهندسین و متخصصین این پالایشگاه از بیستم مهرماه امسال آغاز شده که برآوردها نشان می دهد حجم فعالیت در فاز ۹ به میزان ۳۱ درصد، فاز ۱۰ به میزان ۵۱ درصد و حجم فعالیت در توقف کلی ۶ روزه معادل ۱۸ درصد است.

وی افزود: افزون بر کارکنان پرتلاش و ساعی این پالایشگاه، ۶۵۰ نیروی باتجربه تعمیرات اساسی نیز در این عملیات مهم نقش آفرین هستند.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی تصریح کرد: از اعم فعالیت ها می توان به تعویض کاتالیست های ساخت داخل برج های نم زدا در هر چهار ردیف گازی و همچنین هر ۲ ردیف تصفیه و ‌بازیافت پروپان و بوتان هر دو فاز، تعویض خطوط بخار آمین تمام واحد های شیرین سازی و شستشوی برج های احیا ردیف های گازی اشاره کرد.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی یادآور شد: همچنین ام. آر های مهندسی در بخش های مختلف پالایشگاهی، تمیزکاری مخزن واحد گوگرد، تعویض شیر فشار شکن واحد تولید بخار، اقدامات اصلاحی واحد برق و ابزار دقیق و اجرایی شدن اقدامات تعریف شده پالایشگاه انجام شده است.

صفتی ادامه داد: در تعمیرات اساسی امسال یک هزار و ۸۵۹ شاخص شامل ۹ هزار و ۲۰۰ فعالیت برنامه ریزی شده که برای این حجم کار، ۲ هزار و ۷۳ مجوز کار صادر شده است.

به گفته مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی شاخص واحد کار در این تعمیرات پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات اضطراری در پالایشگاه دهم پارس جنوبی اساسی به میزان  ۱۱۱.۷۸ درصد است که این میزان، بالاترین درصد در طی سالیان گذشته بوده، هم چنین با انجام تعمیرات اساسی امسال درصد تجهیزات دارای ضمانت این پالایشگاه به ۹۲.۸ درصد می رسد.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار