استاندار جدید خراسان‌رضوی مطرح کرد:

آزادراه حرم تا حرم؛ یکی از اهداف اجرایی استانداری خراسان‌رضوی

وفاق ملی ، هدف غایی و اساسی دولت چهاردهم در راستای خدمت‌رسانی به مردم

مشهد(پانا)- استاندار خراسان‌رضوی یکی از هدف‌های اصلی را طرح ساخت آزادراه حرم تا حرم دانست و گفت این طرح در دولت سیزدهم به توافقات خوبی رسیده و امیدواریم در این دولت به مرحله اجرایی برسد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
آزادراه حرم تا حرم؛ یکی از اهداف اجرایی استانداری خراسان‌رضوی

 آیین تکریم تودیع و معارفه استاندار جدید خراسان رضوی با حضور وزیر کشور ، فرماندهان انتظامی و فراجا ، خانواده های شهدا ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی خراسان‌رضوی، شورای معاونت استانداری و وزارت کشور در سالن همایش های شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

غلامحسین مظفری گفت : از همینجا یاد و خاطره همه شهدای عزیز و گرانقدر را گرامی می‌داریم و آرزوی صحت و سلامتی برای رهبر و ریاست جمهور و خدمت گزاران مردم دارم و از اعتماد هیئت دولت و رئیس جمهور و وزیر کشور  قدردانی می‌کنم و امیدوارم بتوانم پاسخ این اعتماد را بخوبی بدهم و وظایف را به نحوی احسنت انجام دهم .

مظفری ادامه داد :یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در استان ، نمایندگان شورای اسلامی هستند که امیدواریم با کمک آنان مشکلات را حل کنیم و از این ظرفیت بزرگ بهره‌مند شویم .

استاندار جدید خراسان رضوی بیان کرد:تعامل  و انتقال تجربه با اندیشمندان نکته بسیار مهمی است و مدیریتی چابک و هوشمند برای استان نیازمند است ؛ امروزه داده‌ها هستند که در استان بخوبی می‌توان رشد چند سال آینده را رقم زنند. همچنین در حوزه بهزیستی اجتماعی و فرهنگی  بحران‌هایی داریم و با توجه به آنها راه‌حل‌هایی ارائه شده است.

وی اظهار کرد: از دستگاه‌های اجرایی خواهشمندم خودمان را مکلف بدانیم که برای خدمت مردم و حل کار تلاش کنیم؛  گاهی وقت‌ها  شده که به دلیل تشکیل شوراهای مختلف بیشتر مردم گیج می‌شوند، هدف ما و مسئولیت ما وعده دادن نیست بلکه حل کردن مشکلات مردم با استفاده از تمامی ظرفیت های قانون اساسی است.

مظفری ادامه داد: محور بعدی ارتقا زیر ساخت‌ها است که بحث توسعه منابع را در برمی‌گیرد . حمایت از سرمایه گزاران واقعی بسیار مهم است و وظیفه حاکمیت این است که بر این اساس بتواند بخش خصوصی را تامین کند و بتوانیم با کمک هم راه‌های میانبر جهت تسریع روند خدمت‌رسانی را ایجاد کنیم .

وی گفت: در خراسان رضوی حدود ۳۰ میلیون سالانه زائر داریم و باید آزاد راه مرز به مرز داشته باشیم لذا از جدی‌ترین مسائل باید زیر ساخت‌های ریلی را از حرم تا حرم ایجاد کنیم که در دولت سیزدهم به توافقات خوبی رسیده است و امیدواریم در این دولت به مرحله اجرایی برسد .

مظفری تصریح کرد:نگاه اجتماعی باید به نگاه سیاسی اولویت داشته باشد ، چون این نگاه سیاست را تشکیل می‌دهد و باید نگاه درآمدی باشد و نگاه هزینه‌ای نباشد.

کمک به استاندار ، یکی از وظایف و تکلیف نمایندگان مجلس است

رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان خراسان رضوی در ادامه گفت : نمایندگان مجلس یازدهم و دوازدهم انتخاب استاندار را حق مسلم رئیس‌جمهور و دولت می‌دانستیم و می‌دانیم.

 محسن زنگنه گفت: ما نمایندگان مجلس کمک به دولت را تکلیف خود می‌دانیم و این قول را به استاندار می‌دهیم که مانند گذشته از ایشان و مدیران استان حمایت کنیم و از امروز با نیروی تازه نفس برای پیشبرد و توسعه استان کمر همت ببندیم.

زنگنه با اشاره به شعار رئیس‌جمهور دولت چهاردهم تصریح کرد: وفاق یعنی خروج از مسیر بسته تنگ سیاسی‌بازی و تاکید بر دایره شایسته‌سالاری ، یعنی عبور از نقاط افتراق و تمرکز بر نقاط اشتراک است . با حرمت بر مسیر عقلانی و گروه‌های سیاسی وفاق عملی خواهد شد. ما نمایندگان مجلس ضمن اینکه این سلوک و شعار رئیس‌جمهور را ارج می‌نهیم، امیدواریم در استان ادامه پیدا کند.

وی در خصوص ظرفیت و امتیاز های استان خاطرنشان کرد: وجود نماینده ولی فقیه در استان، آستان قدس ، ظرفیت ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس، مجموعه غنی حوزه‌های علمیه استان و روحانیت، ده‌ها هزار نیروی کارآمد و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از ظرفیت‌های استان هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی مردم مه‌ولات ، زاوه و تربت حیدریه اضافه کرد: تمام افراد را از نمایندگان استمزاج کردیم و در نهایت چهار نفر که ۵۰ تا ۷۰ درصد حائز آرا شده بودند به صورت استمزاجی به دکتر مومنی عرضه کردیم. ایشان هم به نظر نمایندگان و مجمع اعتماد کردند. برخی از این افراد در بخش دیگری در دولت خدمت خواهند کرد .

حمایت دادگستری خراسان‌رضوی از استاندار خراسان‌رضوی 

رئیس دادگستری کل استان خراسان‌رضوی نیز در ادامه گفت : امروز مراسم تکریم از شخصیتی که در ۳ سال فعالیت به دولت سیزدهم در  جایگاه استاندار خراسان رضوی اقدامات خوب و شایسته‌ای را در حوزه اقتصادی و  زیرساخت‌سازی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی به سرانجام رسانده است .

حجت السلام رضا زرندی استاندار جدید را معرفی و گفت : من به نمایندگی از اعضای شورای تامین استان در اینجا به این جلسه بسیار مهم اعلام می‌کنیم استاندار محترم را همچون استاندار قبلی در جهت خدمت به مردم شریف استان خراسان رضوی و زائرین امام هشتم (ع) به بهترین شیوه ممکن یاد و مددکاریم. 

خدمت به مردم اصلی ترین هدف انقلاب اسلامی بوده است

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی دولت سیزدهم  در مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان رضوی که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، گفت : استان خراسان رضوی سرشار از توانمندی‌ها و امکاناتی است که اکثر دولت‌مردان در طول دوران به توان خود سعی کردند این امکانات را به حالت بالفعل دربیاورند.

هادی طباطبایی اذعان کرد: دکتر مظفری ، فرزند خراسان، انقلاب، رزمنده ، جانباز دفاع مقدس و خانواده شهید که افتخاری برای خراسان رضوی است و در همین راستا از سردار نظری تشکر و قدردانی می‌کنم که به مدت سه سال زحمات بزرگی در حوزه‌های به ویژه اقتصادی و زیرساختی انجام دادند.

وی دولت سیزدهم ادامه داد : انقلاب در طی ۴۰ سال از عمر خود مسیر خدمت به مردم را طی کرده و این از اصلی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: وفاق ملی یعنی استفاده از تمام نیرو‌ها و استعداد‌ها و استفاده از استعداد‌های برتر با هدف خدمت به مردم و ارزش گذاشتن به مردم که این همان هدف انقلاب اسلامی است. همچنین که مستحضرید دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی کار خود را آغاز کرد و خود را به عرصه سیاسی ایران اسلامی معرفی کرد.

وی خاطر نشان کرد : انقلاب اسلامی برای تغییر ارزش‌ها و نگرش‌های دیکتاتوری شکل گرفت و تغییر نظام ارباب رعیتی به ارباب رجوع، حاکمیت مردم‌سالاری دینی و خدمت به مردم اتفاق افتاد که این امر در دولت سیزدهم به نحو احسنت انجام شد.

وی ادامه داد: وجود احزاب و افکار مختلف در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی از افتخارات خراسان است که در کنار هم وفاق، وحدت و همدلی زیست دارند؛  مسئولان در نظام اسلامی ایران جایگاهی بالاتر از خدمت‌‌رسانی به مردم برای خود ارجاع نیستند و این بالاترین افتخار است.

وی با اشاره به سخنان پزشکیان در چند روز اخیر گفت: ملاک ارزشیابی ما رضایتمندی مردم است و در این مسیر گام برمی‌داریم و خواهیم برداشت.

 

خبرنگار : محدثه رمضانی عکاس : یلدا توکلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار