عراق پیگیر انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی استان‌های میسان و خوزستان

تهران (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه در چند سال اخیر موضوع انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با استان میسان با خوزستان از سوی کشور عراق درحال پیگیری است گفت بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده بعد از آیین اربعین حسینی تیمی از خوزستان به استان میسان عراق برای انعقاد این تفاهم‌نامه اعزام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
عراق پیگیر انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی استان‌های میسان و خوزستان

محمدراضی جلالی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: استان میسان عراق ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارد که در صورت ایجاد ارتباط موثر با خوزستان رونق اقتصادی استان را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه با اولویت توجه و تسریع در مبادلات تجاری و اقتصادی ۲ استان منعقد خواهد شد که این موضوع نیز در بهبود فضای کسب و کار استان تاثیرگذار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان کشور عراق را یکی از مهمترین بازارهای صادراتی کالاهای تولیدی استان عنوان کرد و افزود: تلاش می شود در تعامل با عراق، زمینه توسعه مبادلات تجاری با این کشور افزایش یابد.

ضرورت توجه نمایندگان مجلس به مطالبات بخش خصوصی

راضی جلالی همچنین در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در نشست‌های بررسی مسائل و مشکلات بخش‌های مختلف استان به ویژه در حوزه اقتصاد و تولید حضور پررنگ‌تری داشته باشند و ارتباط بیشتری برای حل مسائل استان برقرار کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تاکید کرد: تفکیک و فاصله‌ای نباید بین دولت و بخش خصوصی وجود داشته باشد و هر ۲ بخش باید در یک راستا تلاش و فعالیت کنند.

وی گفت: باید از ظرفیت نمایندگان مجلس در استان در راستای حل مسائل و مشکلات استفاده کرد و ارتباط بین نمایندگان و بخش خصوصی باید بیش از این تقویت شود.

ضرورت انتخاب وزیر نیرو با در نظر گرفتن اولویت توانایی تامین انرژی مورد نیاز کشور

راضی جلالی ادامه داد: با وجود افزایش چشم‌گیر حجم تولید برق در دولت سیزدهم اما به دلیل گرمای بی سابقه این حجم تولید برق در کشور جوابگوی نیاز مصرفی خانوار و واحدهای تولیدی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: البته ناترازی مصرف انرژی نیز از دیگر عوامل اثر گذار در قطعی برق به ویژه برای واحدهای تولیدی است.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس برای ارائه رای اعتماد به وزیر نیرو پیشنهادی باید تمرکز را بر برنامه فرد مورد نظر در تامین انرژی مورد نیاز کشور معطوف کنند.

راضی جلالی ادامه داد: تامین انرژی مورد نیاز کشور از اهمیت بالای برخوردار است چرا که ادامه حیات تولید به انرژی وابسته است.

لزوم پایش محیط کسب و کار در خوزستان به منظور رونق بخش تولید و اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به مشارکت پایین بخش خصوصی در طرح پایش محیط کسب و کار بیان کرد: متاسفانه مشارکت بخشی خصوصی و تعاونی‌های خوزستان در اجرای طرح پایش محیط کسب و کار بسیار پایین است و باید این عدم همکاری آسیب شناسی شود.

وی گفت: این طرح بسیار مهم در راستای تقویت سرمایه‌گذاری ، تولید و اشتغالزایی تصویب شده که در این مسیر نیاز به همکاری بخش خصوصی است.

 در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ۲ دستور کار اجرای طرح پایش فضای کسب و کار در خوزستان و انتخاب هشت عضو شورای مدیران عامل شرکت‌ها، روسای برتر تشکل‌های خصوصی و تعاونی‌ها بوده است.

رضا پارسافر، امید سلامت، شهریار منجمی، حسین نقوی، غلامحسین طاهری، حکیم کوتی، افسانه صالح‌خواه و سعید عساکره هشت عضو انتخاب شده این شورا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار