درخواست جمعی از کشاورزان از مجلس برای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی دولت چهاردهم

تهران (پانا) - جمعی از کشاورزان، بهره‌برداران، کارکنان و ذی‌نفعان حوزه کشاورزی ایران، ضمن تشکر از حسن نظر رئیس‌جمهور دولت چهاردهم خواستار رأی اعتماد مجلس به وی شدند.

کد مطلب: ۱۴۹۴۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
درخواست جمعی از کشاورزان از  مجلس برای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی دولت چهاردهم

درخواست از نمایندگان مجلس برای رأی اعتماد به آقای نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی دولت چهاردهم به شرح زیر است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ایران

با سلام و درود

بدین‌وسیله امضاکنندگان ذیل این کارزار به‌عنوان جمعی از کشاورزان، بهره‌برداران، کارکنان و ذی‌نفعان حوزه کشاورزی ایران، ضمن تشکر از حسن نظر رئیس جمهور محترم دولت چهاردهم جناب آقای دکتر پزشکیان در انتخاب شایسته جناب آقای دکتر غلامرضا نوری قزلجه برای تصدی ریاست وزارت جهاد کشاورزی، ضمن خرسندی از انتخاب آقای دکتر غلامرضا نوری قزلجه به عنوان کشاورز و کشاورززاد، متخصص، متعهد، مجرب، دغدغه‌مند و آگاه نسبت به مسائل روز بخش کشاورزی توسط رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران، بعد از دو دهه افول بخش کشاورزی ایران و تنش‌ها و چالش‌های زیاد این بخش، اکنون امیدواریم با توجه به سوابق و تجارب آقای دکتر غلامرضا نوری قزلجه در بخش کشاورزی ایران که می‌توان گفت ایشان به‌عنوان یک کشاورز و کشاورززاد برخواسته از نیازهای جامعه کشاورزی ایران بوده و با توجه به سوابق خدمتی نیز از بدنه وزارت جهاد کشاورزی و آشنا به تمام دغدغه‌ها و مشکلات چالش‌های این بخش می‌باشد، و با عنایت به سوابق تخصصی ایشان در تمام مراحل در بخش کشاورزی ایران، از جمله در دوران سه دوره نمایندگی در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، شما نمایندگان گرامی ایران عزیز در راستای حمایت از دولت چهاردهم و نیز انتخاب وزیری شایسته و آشنا، آگاه، توانمند، متخصص، متعهد و مجرب برای بخش کشاورزی ایران، با رای اعتماد خود به آقای دکتر نوری قزلجه با برنامه‌های کاربردی ارائه شده توسط ایشان، در سامان‌یافتن بخش کشاورزی ایران بعد از سال‌ها تنش و چالش‌های مختلف، دولت چهاردهم را یاری نموده و جامعه کشاورزی ایران را به آینده این بخش امیدوار کنید. با انتخاب آقای دکتر نوری قزلجه به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی، ایشان از معدود وزرای جهاد کشاورزی می‌شود که تمام سوابق تحصیلی، خدمتی و تجربی‌اش کاملاً مرتبط با بخش کشاورزی است و به عنوان یک کشاورززاد در درون این بخش سکاندار این حوزه می‌شود.

خلاصه رزومه آقای دکتر غلامرضا نوری قزلجه:

غلامرضا نوری قزلجه دارای مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی-دامپروری، کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است. وی از دهه هفتاد در استخدام وزارت جهاد کشاورزی است و در دوره‌ای نیز به عنوان قائم‌مقام و مشاور وزیر در وزارت جهاد کشاورزی مشغول به خدمت بود. آقای نوری قزلجه هم‌اکنون عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است و طی سه دوره نمایندگی مجلس نیز همواره در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی عضویت داشته است. ایشان همچنین در مجلس دهم سابقه معاونت اجرایی رئیس مجلس را در کارنامه سیاسی خود دارد.

از جمله طرح‌ها و لوایح حوزه کشاورزی که آقای نوری در دوران حضور در مجلس توانسته‌اند ارائه و یا از آنها دفاع کرده و به ثمر بنشانند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی

۲- طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اصلاح بعدی آن

۳- طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی

۴- طرح ارزیابی زیست‌محیطی ایران

۵- طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پرداخت می‌نمایند

۶- طرح الحاق یک ماده به عنوان ماده (۲۲ مکرر) به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی

۷- طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشت دانه‌های روغنی

۸- طرح ملی جمع‌آوری آب باران

۹- طرح جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات

۱۰- طرح حمایت از تولید ملی

۱۱- طرح حفظ و صیانت از جنگل‌های کشور

۱۲- طرح نجات و احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور

۱۳- طرح تأسیس سازمان غیردولتی جهاد اقتصادی

۱۴- طرح اصلاح قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

۱۵- طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

۱۶- طرح انتزاع و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی

۱۷- طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۷۴ و اصلاحیه بعدی آن

نمایندگان محترم مردم شریف ایران:

شما با رای اعتماد خود به آقای دکتر نوری قزلجه به‌عنوان کشاورز و کشاورززاد برخواسته از حوزه کشاورزی ایران، امید را در دل‌های میلیون‌ها کشاورز، بهره‌بردار، فعال حوزه کشاورزی و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی روشن خواهید کرد. قطعاً با رشد بخش اقتصادی ایران و تأمین امنیت غذایی کشور و بزرگ شدن سفره‌های مردم، پاسخ اعتماد خود به این فرزند بخش کشاورزی را در آینده نزدیک خواهید دید.

نمایندگان محترم با رای اعتماد خود به دکتر نوری قزلجه، اجازه بدهید برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، یک کشاورز متخصص حوزه کشاورزی از بدنه بخش کشاورزی ایران که آگاه به مسائل و چالش‌های این بخش می‌باشد، سکاندار هدایت و راهبری وزارت جهاد کشاورزی شود.

جمعی از کشاورزان، بهره‌برداران، کارکنان و فعالان حوزه کشاورزی ایران

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار