پرداخت مطالبات کشاورزان به 85 درصد رسید

تهران (پانا) - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمان گفت ۲۴۱ هزار تُن گندم به مبلغ چهار هزار و ۲۰۰ همت از کشاورزان گندمکار استان در سال جاری خریداری شد که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشت.

کد مطلب: ۱۴۹۳۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت مطالبات کشاورزان به 85 درصد رسید

داریوش ماهری اظهار کرد: از کل میزان گندم خریداری شده ۱۷۱ هزار تن مربوط به جنوب و ۷۰ هزار تن برای شمال استان بوده است.

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران

وی تصریح کرد: ۸۵ درصد مبلغ خرید تضمینی گندم به کشاورزان گندمکار استان کرمان پرداخت شده است و مابقی طلب این کشاورزان نیز به‌زودی از طرف دولت پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان خاطرنشان کرد: امسال شهرستان های رودبارجنوب، کهنوج، اُرزوییه و قلعه گنج بیشترین میزان تولید گندم استان را داشتند.

وی ادامه داد: همچنین میزان ۴۰ هزار تن گندم دروم در استان کرمان برای مصرف کارخانه های تولید ماکارونی توسط دولت از کشاورزان استان خریداری شد و در تولید این نوع گندم رتبه دوم کشور متعلق به این استان است.

ماهری بیان کرد: عملیات برداشت و خریداری گندم در استان کرمان تقریبا به اتمام رسیده، البته هنوز سامانه خرید برای کشاورزان باز است.

کرمان قطب ذخیره سازی گندم در جنوب شرق کشور

وی با بیان اینکه تمامی گندم خریداری شده استان کرمان در داخل استان نگهداری می شود گفت: حدود ۵۰۰ هزار تن فضای ذخیره سازی دراز مدت توسط بخش های دولتی و خصوصی گندم در استان کرمان وجود دارد و به این لحاظ قطب استراتژیک جنوب شرق کشور محسوب می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان افزود: ۲ مرکز نگهداری و ذخیره سازی گندم توسط بخش خصوصی در شهرستان های فاریاب و جازموریان امسال به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: مبلغ خرید تضمینی گندم معمولی کیلویی ۱۷۵ هزار ریال و برای گندم دروم ۱۸۰ هزار ریال توسط دولت از کشاورزان بود.

ماهری با اشاره به کیفیت مناسب گندم خریداری شده از کشاورزان کرمانی تاکید کرد: به لحاظ آفت سن زدگی با توجه به مبارزه انجام شده، خوشبختانه در حوزه شمال استان نزدیک به صفر بود و در جنوب استان نیز کیفیت بالایی را در گندم های برداشت شده شاهد بودیم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار