مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

تخصیص ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم خبر داد که این رقم جدا از زمین‌های شهرکی و روستایی است.

کد مطلب: ۱۴۸۴۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در حوزه مسکن، گفت: در نهضت ملی مسکن بالغ بر ۲.۶ میلیون واحد مسکن در حال اجرا یا تکمیل شده داریم و ۵۶۰ هزار واحد نیز تحویل شده است که کار بسیار بزرگی بود و اگر پیچیدگی تامین زمین نبود می‌توانستیم، آمار بالاتری را ارائه دهیم.

وی در خصوص تامین زمین برای پروژه‌های مسکن نیز توضیح داد: در دولت سیزدهم ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده تامین شد و این جدای از زمین‌های شهرک‌ها و روستایی است. این در حالی است که تمام مسکن مهری که ساخته شده بود ۵۹۰ هزار واحد بود و حدود ۸ هزار هکتار زمین تامین شده بود.

مالکی افزود: ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند.

وی توضیح داد: قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: با این وجود دولت سیزدهم به رغم پیچیدگی‌های بسیار از تمام ظرفیت‌ها برای تأمین زمین و ساخت مسکن استفاده کرد و اگر مجموع همه زمین‌های تخصیص یافته و ظرفیت بالفعل در اراضی شناسایی شده را در نظر بگیریم، می‌توان بیش از ۳ میلیون واحد مسکن ایجاد کرد که این حاصل اراده وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان این که اعتبار دولتی برای تأمین زمین تخصیص داده نشده است، گفت: منابع مورد نیاز از محل مولدسازی و منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد.

مالکی افزود: بیش از ۵۰ همت شناسایی منابع اتفاق افتاد که بالغ بر ۳۰ همت مولدسازی صورت گرفت و به شکل نقدی و غیر نقدی به پروژه ها تخصیص داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار