در گفت‌وگوی پانا با یک نماینده مجلس:

رشد 10 برابری جمع آوری گازهای فلر در دولت رئیس جمهور شهید

تهران (پانا) - نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تجارت نفت و گاز و میزان افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه گفت با خط لوله هزار کیلومتری گاز که در دولت سیزدهم به نتیجه رسید جلوی هدر رفت بیش از 10 درصدی گاز در مسیر انتقال گرفته شد.

کد مطلب: ۱۴۸۳۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد 10 برابری جمع آوری گازهای فلر در دولت رئیس جمهور شهید

محمد‌ظلا مظلومه آبزرگه در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تجارت نفت و گاز  و میزان افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه گفت: «نگاه دولت شهید رئیسی فعال‌کردن دیپلماسی نفت و انرژی و برقراری روابط حسن همجواری و ارتباطات گسترده با کشورهای همسو و ارتباط با کشورهای دارای منافع مشترک بوده است.»

این نماینده مجلس عنوان کرد:‌« اقدامات دولت سیزدهم برای رشد سرمایه‌گذاری  خارجی و داخلی در حوزه نفت و گاز اقدامی بود که باعث توسعه زیرساخت‌های نفت و گاز در کشور شده است.»

مظلومی خاطرنشان کرد: «جهش سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز  افزایش قابل توجهی داشته و در این راستا توانستیم از این حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای توسعه، نگهداشت و استحصال و استخراج نفت، استفاده مناسبی صورت گیرد.»

نماینده بهبان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: «یکی از مهمترین نقاط ضعف در سیستم انرژی کشور ما هد رفت بالای گازهای فلر است که در واقع سوزاندن سرمایه کشور به حساب می‌آید. سوزاندن گازهای فلر علاوه بر سوزاندن سرمایه منجر به بروز آلودگی‌های زیست محیطی در کشور می‌شود.»

نماینده مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: «جمع‌آوری گازهای فلر منجر به فشار افزایی در چاه‌های نفت  نیز می‌شود که در این راستا دولت به این حوزه ورود جدی داشت و اقدام به جمع‌آوری گازهای فلر کرد. این میزان در دولت سیزدهم ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد. این اقدامات با توجه به ناترازی انرژی در کشور باعث شد که از هدررفت انرژی جلوگیری شود.»

وی افزود: «از سوی دیگر شاهد اقدامات دولت سیزدهم در راستای افزایش بهره‌وری انرژی بودیم که نمونه بارز این اقدامات خط لوله هزار کیلومتری برای انتقال گاز بود. این خط لوله باعث شد که از هدر رفت حدود ۱۰ تا ۱۵ درصدی گاز در مسیر انتقال جلوگیری شود.»

این نماینده مجلس عنوان کرد:« از سوی دیگر در چاه‌های نفت بحث فشارافزایی از اهمیت بالایی برخوردار است که در این راستا اقداماتی موثر انجام شده است.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار