در گفت‌وگوی پانا با نماینده مجلس دوازدهم مطرح شد؛

ملاک سنجش برنامه نامزدهای ریاست‌جمهوری ارزیابی عملکرد آنها در مسئولیت‌هایشان باشد

تهران (پانا) - نماینده مجلس دوازهم شورای اسلامی اظهار کرد ملاک سنجش اظهارات یا برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری ارزیابی عملکرد آنها در مسئولیت‌هایشان باشد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ملاک سنجش برنامه نامزدهای ریاست‌جمهوری ارزیابی عملکرد آنها در مسئولیت‌هایشان باشد

محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با پانا درباره اظهارات اقتصادی کاندیداهای ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: «مبانی اقتصادی که عقل، منطق، و شریعت بر آن تاکید می‌کند بر گسترش عدالت و مبارزه بر فساد استوار است. این موضوع نیز ماهیتی ندارد که نامزدهای انتخابات در شعار، منکر آن شوند.»

وی افزود: «هیچ یک از کاندیداها شعاری برخلاف مبارزه با فساد یا رفع تبعیض نمی‌دهند اما باید چند نکته را برای ارزیابی این شعارها در نظر گرفت. آیا این شخص در عملکرد گذشته خود به این مبانی معتقد بوده است.»

نقدعلی اظهار کرد:‌ «برخی از این نامزدها در گذشته در اطراف خود ویژه‌خواران و افرادی که از امتیارات خاص برخوردار بوده‌اند را داشته‌اند؛ موضوعی که سنخیتی با عدالت ندارد و آنها به واسطه همین امتیازات رشد کرده‌اند.»

نماینده مجلس دوازهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ «در اطراف برخی نامزدها افرادی در حال عبور و مرور هستند که دندان طمع را برای امتیازات ویژه تیز کرده‌اند. بنابراین به جای اتکا به شعارهای مطرح اقتصادی باید دید که در کارنامه عملکردی تک تک کاندیداها عمل به این شعارها وجود داشته است یا خیر.»

وی عنوان کرد:‌ «ارزیابی عملکرد آنها نشان می‌دهد که آیا شعارها با عدالت،‌ رفع تبعیض و مبارزه با فساد سازگار بوده است یا خیر اشاره کردم که برخی از این نامزدها عملکرد مناسب نداشته‌اند و مردم باید این موضوعات را مدنظر داشته باشند. برخی از این نامزدها در طرح برنامه اقتصادی خود اظهارنظرهای مشاوران خود را به‌صورت طوطی‌وار بیان می‌کنند اما برخی نیز برنامه‌های عدالت‌محور و رافع تبعیض و مبارزه با فساد را با همه وجود زندگی کرده‌اند و به آن اشراف و ایمان دارند و برای تمامی ابعاد موضوعات اقتصادی برنامه دارند.»

نقدعلی خاطرنشان کرد:‌ «در زندگی اجرایی برخی کاندیداها نیز نقاط ابهامی وجود دارد که قابل اغماض نیست.»

وی بیان کرد:‌ «فقط کارنامه برخی افراد ملموس است و می‌تواند موجبات گسترش عدالت در کشور شود و فقر را تقلیل داده و با فساد مبارزه کند و مردم باید آگاهانه این برنامه‌ها را ارزیابی کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار