طرح ویژه مصلی امام خمینی (ره) در شورای‌ عالی شهرسازی و معماری بررسی شد

تهران (پانا) - دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام بررسی طرح ویژه مصلی امام خمینی (ره)، بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها و تصویب طرح جامع شهرک جدید کهمره در استان فارس در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح ویژه مصلی امام خمینی (ره) در شورای‌ عالی شهرسازی و معماری بررسی شد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو از برگزاری دومین جلسه شورا در سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد و با توجه به نقش، جایگاه، اهمیت، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد.

وی توضیح داد: این اراضی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از فرصت‌های مکانی با عملکردهای ویژه، نقش بی‌بدیلی در هویت فرهنگی شهر تهران دارد. بنابراین با هدف پاسخگویی به تغییر و تحولات رخ داده و ساماندهی وضعیت موجود و گذشت حدود دو دهه از تهیه طرح‌های مختلف برای این مجموع منحصر به فرد، تهیه طرح ویژه برای این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

به گفته دانشجو، در نشست شورای‌عالی مقرر شد تا به منظور یکپارچگی طرح و اقدامات اجرایی در محدوده مصلی و اراضی پیرامون، طرح ویژه مجموعه مصلی منطبق بر دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب پس از طی مراحل قانونی، مجدد در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طرح شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری، موضوع طرح جامع شهرک جدید «کهمره» در فاصله ۱۵ کیلومتری محدوده و پنج کیلومتری حریم کلان‌شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان‌ کرد:‌ این طرح در مساحتی در محدوده ۳۸۱.۵ هکتاری با واحدپذیری ۹۰ هزار واحد در هکتار و جمعیت پذیری ۶۰ هزار نفر است که با توجه به اصلاحیه بازنگری دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی در کشور مطرح و مصوب شد.

بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها به دلیل استقرار بر روی گسل

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: درباره پلاک ثبتی موصوف در شهرک «شهید باقری» به درخواست تعاونی مسکن کارکنان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موضوع در دستور کار کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی ادامه‌داد: با توجه به استقرار ملک شهرک شهیدباقری بر روی گسل موجود و برای استفاده حداکثری از توان علمی و اجرایی کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مرجع قانونی امکان حداکثر بارگذاری سازه‌ای با رعایت جمیع عوامل موثر از جمله مقررات ملی ساختمان تعیین و بر آن اساس میزان تراکم ساختمانی و سایر ضوابط شهرسازی و معماری مشخص و پس از طی روال قانونی ابلاغ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار