ارائه خدمات درمانی رایگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت در مناطق کم‌تر برخوردار، عمدتاً خدمات درمانی در مراکز ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی به شکل رایگان ارائه می‌شود، اما مطابق قرارداد فیمابین سازمان تأمین‌اجتماعی و وزارت بهداشت، در شهرهایی که مراکز درمانی اختصاصی نیست خدمات بستری بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی با فرانشیز صفر و به‌صورت صددرصد رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۸۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات درمانی رایگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی

میرهاشم موسوی که برای افتتاح چند پروژه عمرانی این سازمان در استان اردبیل و نیز افتتاح همزمان ویدئوکنفرانسی چندین پروژه توسعه‌ای و ایجادی این سازمان در استان‌های مختلف در استان اردبیل حضور دارد، صبح امروز در  برنامه‌ای تلویزیونی، با اشاره به آئین بهره‌برداری همزمان از ۲۰ طرح عمرانی در حوزه درمانی و بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی در مناطق مختلف کشور، توسعه خدمات به ویژه خدمات درمان مستقیم را اولویت اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد و گفت: در دوره سه ساله دولت مردمی سیزدهم، سازمان تأمین‌اجتماعی به‌طور متوسط در هر استان ۱۰ تا ۱۵ پروژه توسعه‌ای و ایجادی و مجموعاً حدود ۲۰۰ پروژه عمرانی، در سراسر کشور داشته است که عمده این طرح‌ها در مناطق کمتربرخوردار انجام شده است.

موسوی درباره این آیین افتتاح که به‌صورت همزمان در چند استان مختلف برگزار می‌شود، اظهارکرد: توسعه خدمات به ویژه در حوزه درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی که به‌صورت رایگان به افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌شود، یکی از اولویت‌های ما در دولت مردمی سیزدهم بود که در همین راستا امروز هم به لطف خداوند متعال، بخش دیگری از خدمات و طرح‌هایی که در سال‌های گذشته آغاز کرده بودیم، به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که برای افتتاح درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان تأمین‌اجتماعی سبلان اردبیل، افتتاح طرح ارتقای هتلینگ بخش اطفال این بیمارستان، افتتاح درمانگاه تأمین‌اجتماعی شهرستان نمین و چند پروژه عمرانی دیگر در این استان اردبیل حضور دارد، افزود: در استان اردبیل یک درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی در یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی این استان یعنی بیمارستان سبلان به بهره‌برداری خواهد رسید. علاوه بر این یک درمانگاه عمومی که احداث آن سال‌ها در شهرستان کم‌برخوردار نمین مورد درخواست بیمه‌شدگان این شهرستان بود، در این آئین افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم علاوه بر اینکه در یکی از شهرستان‌های استان گلستان، شعبه جدید بیمه‌ای افتتاح خواهد شد، در شهرستان سنندج، حدود ۴ هزار متر مربع ساختمان مربوط به سازمان تأمین‌اجتماعی به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین در شهرستان‌های اصفهان، همدان، ملایر، بوشهر و چندین شهر و شهرستان دیگر مجموعا در این برنامه حدود ۲۰ پروژه توسعه‌ای و ایجادی داریم که همزمان با بهره‌برداری از مراکز درمانی استان اردبیل، از آنها نیز بهره‌برداری خواهد شد تا روندی که در دولت مردمی سیزدهم برای توسعه خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی خصوصاً در حوزه درمان رایگان که مطالبه جدی بیمه‌شدگان عزیز ما است آغاز شد، بیش از پیش توسعه پیدا کند.

موسوی با تأکید بر این‌که در این دولت، بیش از ۴۰ مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی و بیمارستان تأمین اجتماعی در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده، گفت: امیدواریم در هفته‌های پیش رو نیز بتوانیم دو بیمارستان مهم ۱۶۰ تخت‌خوابی آبادان و بیمارستان عظیم ۵۵۰ تختخوابی شهید فیاض‌بخش تهران را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که از ابتدای دولت مردمی سیزدهم حدود ۲۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت‌های خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شده است، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان روزانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت سرپایی رایگان و حدود ۱۵ هزار خدمات بستری را به صورت رایگان به بیمه‌شدگان  این سازمان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به لطف توسعه خدمات درمانی، سازمان تأمین‌اجتماعی در ارائه خدمات رایگان در مناطق کم‌برخوردار کشور هیچ مشکلی ندارد، افزود: به‌طور کلی دو نوع خدمت درمانی مستقیم و غیرمستقیم در سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود که در مناطق کم‌تربرخوردار، عمدتاً خدمات درمانی در مراکز ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی وبه شکل رایگان ارائه می‌شود، اما علاوه بر این مطابق قرارداد فیمابین سازمان تأمین‌اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان، در شهرهایی که مراکز درمانی اختصاصی نداریم، خدمات بستری بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی نیز با فرانشیز صفر و به‌صورت صددرصد رایگان به بیمه‌شدگان  ارائه می‌شود.

موسوی افزود: علاوه بر این در همه مناطق کشور، همه بیمه‌شدگان با سن بالاتر از ۶۵ سال نیز در صورت مراجعه به مراکز درمانی زیر نظر وزارت بهداشت و درمان، می‌توانند خدمات بستری را به صورت کاملاً رایگان دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه در دولت مردمی سیزدهم، تلاش شد تا زیرساخت‌های درمانی در مناطق کمتربرخودار توسعه پیدا کند، گفت: در دوره سه ساله دولت مردمی سیزدهم، سازمان تأمین‌اجتماعی به‌طور متوسط در هر استان ۱۰ تا ۱۵ پروژه توسعه‌ای و ایجادی و مجموعاً معادل حدود ۲۰۰ پروژه عمرانی، در سراسر کشور داشته است که عمده این طرح‌ها به درخواست بیمه‌شدگان این سازمان در مناطق کمتربرخوردار ایجاد شده است.

همزمان با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در استان اردبیل برای بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی تأمین‌اجتماعی این استان، ۱۷ پروژه عمرانی در حوزه بیمه‌ای و درمانی دیگر نیز به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور مدیران‌کل و مدیران درمان و دیگر مسئولان استانی در اقصی نقاط کشور امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار