طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دام و طیور کلید خورد

تهران (پانا)‌ - طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی، قرنطینه‌ای و شرعی بر فرآورده‌های خام دامی و مراکز عرضه ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از سوی سازمان دامپزشکی در سراسر کشور از امروز کلید خورد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دام و طیور کلید خورد

‌به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ‌وزارت جهادکشاورزی، رییس سازمان دامپزشکی کشور امروز یکشنبه در نشستی با اعلام آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: در این طرح بیش از ۶۵۰ اکیپ ثابت و ۹۳۰ اکیپ سیار با تعداد ۲۵۰۰ کارشناس و دامپزشک در سطح کشور کار نظارت را انجام می‌دهند.

مجتبی نوروزی افزود: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی، قرنطینه‌ای و شرعی سازمان دامپزشکی ویژه ایام نوروز تا عید فطر با توجه به افزایش میزان چرخش فرآورده‌های پروتئینی، نقل و انتقال استانی آن و عرضه و فعالیت کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در سراسر کشور انجام می‌گیرد و فرآورده‌های پروتئینی که بار میکروبی بالایی داشته باشند، معدوم می‌شوند.

نوروزی اضافه کرد؛ تمام کشتارگاه‌های دام و طیور کشور به غیر از روز نخست نوروز و پنجشنبه‌ها فعال هستند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: علاوه بر مسوولان فنی و ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها، یک ناظر دولتی از سوی سازمان دامپزشکی نظارت عالیه بر روند کشتار دام و طیور را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره حجم نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی تصریح کرد: در کل سالانه بیش از ۱۸ میلیون تن فرآورده‌های خام دام و طیور تحت نظارت بهداشتی از سوی این سازمان قرار می‌گیرد.

نوروزی افزود: نظارت دامپزشکی براساس پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و عمده فرآورده‌هایی که بار میکروبی غیرمجاز داشته باشند، معدوم می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار