فعال حوزه کارآفرینی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت ایجاد بنگاه‌های تشخیص میزان مهارت افراد برای ورود به بازارکار

تهران(پانا)- فعال حوزه کارآفرینی گفت باید بنگاه‌هایی وجود داشته باشد که به لول‌بندی میزان مهارت افراد بپردازند. به این صورت که در این بنگاه‌ها مشخص شود افراد در چه سطحی برای ورود به بازارکار هستند.

کد مطلب: ۱۴۲۷۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد بنگاه‌های تشخیص میزان مهارت افراد برای ورود به بازارکار

مجید نادری، فعال حوزه کارآفرینی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «یکی از عوامل ایجاد اشتغال در هنرستان‌های کشاورزی، حضور فیزیکی افراد است. باید تورهای آموزشی به صورت عملی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.»

نادری ادامه داد: «به طور مثال در صنعت پرورش قارچ می‌توان در قالب تور آموزشی دانش‌آموزان را با فضای کار آشنا کرد و با تعامل با هنرستان‌ها از دانش‌آموزان دعوت شود که در این تورها شرکت کنند.»

آموزش و پرورش با گرفتن تست میزان علاقه دانش‌آموزان را تشخیص دهد

وی درباره آموزش کارآفرینی و کشف استعداد دانش‌آموزان، گفت: «قبل از هر چیز باید استعدادسنجی شود. معضلی که اکنون در جذب نیرو با آن مواجه هستیم، عدم علاقه به کار است که در روند آینده کاری افراد تاثیرگذار است. باید میزان علاقه‌مندی و استعداد دانش‌آموزان توسط مشاوران و متخصصان مربوطه تشخیص داده شود تا بتوانند بهترین مسیر را برای آینده شغلی خود انتخاب کنند.»

این فعال حوزه کارآفرینی گفت: «آموزش و پرورش می‌تواند با گرفتن تست‌های مخصوص، میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان را شناسایی کرده و بر اساس علاقه و پتانسیل هر فرد، راه مناسب را مشخص کند.»

کتاب درسی با محتوای کارآفرینی در کنار مشاوران مربوطه

نادری در خصوص طراحی کتاب درسی با محتوای کارآفرینی و خلاقیت، گفت: «هر آن چیزی که به پرورش روحیه کارآفرینی دانش‌آموزان کمک کند، مفید است. می‌توان با استفاده از کتاب‌های درسی مربوط به خلاقیت و کارآفرینی در کنار مشاوران مربوطه دانش‌آموزان را با این فضا آشنا کرد. باید پتانسیل و زمینه موجود در افراد تشخیص داده شود تا متاسب با آن و با انتخاب مسیر مناسب به شکوفایی برسند.»

نادری اظهار کرد: «باید بنگاه‌هایی وجود داشته باشد که به لول‌بندی بپردازند. به این صورت که در این بنگاه‌ها مشخص شود افراد در چه سطحی برای ورود به بازارکار هستند. به عنوان مثال افرادی علاقه به پرورش قارچ داشته با کمک این بنگاه‌ها می‌توانند توانایی خود را در قسمت مشخص پیدا کنند. در فروش بازار توانمندی مخصوصی دارند که توسط این بنگاه‌ها مشخص می‌شود.این موضوع بسیار حائز اهمیت است. بنگاه‌ها باید افرادی را که می‌خواهند شروع به کار کنند را سطح‌سنجی کنند و آن‌ها را در درجه‌بندی‌ها قرار دهند و برای کارفرماها معرفی کنند.»

وی ادامه داد: «دانش‌آموزان با مشاوره‌هایی که توسط این بنگاه‌های اقتصادی داده می‌شود، شغل مناسب خود را انتخاب کرده و با سطح‌سنجی انجام شده جایگاه مخصوص خود را بیابند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار